کمیته تصویب ساخت و عرضه مسکن روستایی

پنجمین جلسه کمیته تصویب ساخت و عرضه مسکن روستایی به ریاست رضایی مدیر کل بنیاد مسکن استان برگزار شد.

به گزارش فردای همدان جلسه ای با حضور رضایی مدیر کل بنیاد مسکن استان، عبدالملکی معاون امور بازسازی و مسکن روستایی، شریفی مفید معاون توسعه و عمران روستایی، مددی مدیر بنیاد مسکن شهرستان رزن و کارشناسان حوزه های مسکن روستایی، مسکن شهری و شهرستان رزن در خصوص ساخت و عرضه مسکن روستایی مربوط به شهرستان رزن برگزار شد.

در این جلسه عبدالملکی با اشاره به اهمیت موضوع، ضمن قدردانی از مدیر کل بنیاد مسکن به جهت نگاه ویژه به مسکن روستاییان نکاتی را در خصوص بازدید از روستاهای شهرستان بیان نمود.

در ادامه مددی مدیر بنیاد مسکن شهرستان رزن با ارائه پاور پوینت و توجیهات فنی و ضوابط و مقررات ملی در خصوص ساخت واحدها و چگونگی نحوه انجام آن توضیحات مبسوطی را ارائه نمود.

در ادامه رضایی مدیر کل بنیاد مسکن استان ضمن تاکید بر ترغیب و تشویق جامعه هدف بنیاد مسکن در خصوص اخذ تسهیلات مسکن روستایی و ساخت و ساز مسکن مقاوم بیان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که جامعه هدف ما که همان روستاییان هستند بتوانند معیشت خود را نیز در کنار ساختمانهای مقاوم و مساکن امن تامین کنند.

وی در ادامه به ضرورت ساخت مسکن معیشت محور پرداخت و عنوان کرد: امروزه ممکن است کسانی باشند که نیاز به یک سرپناه امن و مقاوم در روستا دارند اما به علل مختلف شاید توان پیگیری و ساخت و ساز را نداشته باشند و یا افرادی هستند که در فکر مهاجرت معکوس هستند اما شاید زمینی در روستای خود ندارند، لذا باید کمک کنیم و در ساخت و عرضه مسکن روستایی با عزمی راسخ در راستای جلوگیری از آسیب روستاییان در حوادث قهری اقدام کنیم.

وی گفت: امروزه استان همدان جزء استانهای پیشتاز در ساخت مساکن مقاوم روستایی است اما هنوز استان جای کار دارد و باید تلاشمان را دو چندان کنیم.