تشکل‌های مردم نهاد نقش برجسته‌ای در انتخابات داشته باشند

فرماندار شهرستان همدان گفت: تشکلهای مردم نهاد نقش برجسته ای می توانند در انتخابات، میزان مشارکت، بررسی برنامه های نامزدها و اطلاع رسانی مطلوب تر به مردم داشته باشند.

به گزارش فردای همدان، محمدعلی محمدی در جمع فراکسیون تشکلهای مردم نهاد همدان اظهار کرد: در بررسی صلاحیت نامزدها توسط نهادهای ذیربط صرفا صلاحیت های عمومی و فردی افراد مورد بررسی قرار می گیرد و تشکلهای مردم نهاد می توانند صلاحیتهای تخصصی و توانمندی یک داوطلب انتخابات را بررسی و آحاد افراد جامعه را در انتخاب اصلح راهنمایی کنند.

فرماندار همدان با تاکید بر لزوم تقویت مطالبه گری در مردم افزود: داوطلبان شوراهای اسلامی شهر باید برای مشکلات و آینده شهر برنامه و اهداف مشخصی داشته باشند که تشکلها باید با برگزاری نشستهای تخصصی از نامزدها این موارد را جویا شوند.

وی با بیان اینکه داوطلبان شوراهای اسلامی باید حرفی برای گفتن و برنامه هایی برای اجرا داشته باشند، بیان کرد: توجه به مسایل فرهنگی، عمرانی و شهرسازی، طرح جامع شهر و دیگر اسناد بالادستی برای مدیریت شهری بسیار با اهمیت است و داوطلبان شورای شهر باید افق مشخصی برای رسیدن به اهداف ترسیم نمایند.

محمدی ادامه داد: متاسفانه عده ای با اهداف سودجویانه از داوطلبان انتخابات سهم خواهی می کنند یا با حمایت های هدف دار داوطلبان انتخابات را وامدار خود می کنند که نامزدها باید به این مهم توجه داشته باشند.

فرماندار عنوان کرد: تشکلهای مردم نهاد بعنوان یک شتاب دهنده و پل ارتباطی نقش بارزی در معرفی داوطلبان به اقشار جامعه دارند و باید در این راستا از حالت انفعالی خارج شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون دغدغه اصلی همه دلسوزان انتخابات است و با تمام توان باید برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانون مند تلاش کنیم.