جهاد دانشگاهي هدف‌گيري خوبي در بحث علوم داشته است

فرماندار همدان با بيان اينکه جهاددانشگاهي هدف‌گيري خوبي در بحث علوم داشته است، گفت: اتصال جهاددانشگاهي با حلقه علم و صنعت بايد تقويت شده و بيشتر وارد اين حوزه شود تا به دستاورد‌هاي بزرگ‌تري دست يابيم.     به گزارش”فردای همدان”، علي تعالي ضمن تبريک سالروز تأسيس جهاددانشگاهي، اظهار کرد: جهاددانشگاهي يکي از نهاد‌هاي جوشيده […]

فرماندار همدان با بيان اينکه جهاددانشگاهي هدف‌گيري خوبي در بحث علوم داشته است، گفت: اتصال جهاددانشگاهي با حلقه علم و صنعت بايد تقويت شده و بيشتر وارد اين حوزه شود تا به دستاورد‌هاي بزرگ‌تري دست يابيم.

 

 

به گزارش”فردای همدان”، علي تعالي ضمن تبريک سالروز تأسيس جهاددانشگاهي، اظهار کرد: جهاددانشگاهي يکي از نهاد‌هاي جوشيده از انقلاب است که از ديرزمان با فعاليت‌هاي نوين اين نهاد انقلابي آشنايي داشتيم.

 

وي افزود: جهاددانشگاهي به عنوان يک نهاد انقلابي که از سال 59 در بطن دانشگاه‌ها کار خود را متناسب با شرايط جنگ و دفاع از کشور آغاز کرد، انصافا توانست با وجود تمام شرايط زماني آن دوران، نقش بسيار موثر و قابل تقديري در روشنفکري نسل جوان داشته باشد و حتي بعد از جنگ نيز شاهد فعاليت‌هاي جهاددانشگاهي در عرصه‌هاي دفاع مقدس، تجهيز امکانات و نوآوري‌هاي بوديم.

 

تعالي ادامه داد: جهاددانشگاهي بعد از گذشت سال‌ها نيز در حوزه‌هاي علمي و فرهنگي به حق توانسته گام‌هاي بلندي در حوزه پژوهش‌هاي بنيادي بردارد و توفيقات زيادي را مانند راه‌اندازي پژوهشکده رويان کسب کند، در اين راستا به همت جهاددانشگاهي اتفاق بزرگي در حوزه علم در کشور رخ داد و اين رشد نشان از ظرفيت بزرگ و بلوغ زياد اين نهاد است.

 

وي تصريح کرد: اين نهاد انقلابي همچنين در نشر معارف اسلامي و انقلابي نقش بسزايي اشته، در پژوهش‌هاي علمي نيز نشريات پژوهشي زيادي را براي طالبان علم فراهم کرده و منابع خوبي براي تحقيق در اين حوزه محسوب مي‌شوند.

 

فرماندار همدان عنوان کرد: مقام معظم رهبري تأکيد بسياري بر اقتصاد مقاومتي دارند بنابراين در اين راستا کشور بايد از ظرفيت بزرگ جهاددانشگاهي استفاده کند تا هر ساله از اين مجموعه توانمند شاهد معرفي دستاورد‌هاي نوين باشيم.

 

وي خاطرنشان کرد: در سال‌هاي نه چندان دور بسياري از نيازها در مباحث پزشکي نوين، امکانات و تجهيزاتي کشور از طريق واردات و خريد از کشور‌هاي پيشرفته تأمين مي‌شد اما در حال حاضر جهاددانشگاهي توانسته در بسياري از اين حوزه‌ها ورود پيدا کند و کشور را از محصولات خارج بي‌نياز کند، اين مجموعه در حوزه اقتصاد مقاومتي دستاورد‌هاي بزرگي ارائه مي‌دهد که نتيجه آن بي‌نيازي از تمام دنيا است.‌

 

وي ادامه داد: يکي از اصل‌هاي اقتصاد مقاومتي همين بي‌نيازي از کشور‌هاي خارجي است، بسياري از داروهايي که در گذشته‌ توليد آن امکان‌پذير نبود و حتما بايد به کشور‌هاي خارجي رجوع مي‌کرديم اما اين نهاد با تلاشي که داشت، باعث شد ما از تمام اين نياز‌ها مبرا شويم.

 

فرماندار همدان اظهار کرد: امکانات و تجهيزاتي که اين مجموعه در دسترس آحاد جامعه و محققان قرار مي‌دهد، کم نيست و تقريبا هر ماه در حوزه اختراعات از جهاددانشگاهي اخبار جديدي مي‌شنويم.

 

تعالي با عنوان اينکه جهاددانشگاهي هدف‌گيري خوبي در بحث علوم داشته است، اضافه کرد: اتصالي که جهاددانشگاهي با حلقه علم وصنعت دارد، بايد تقويت شده و بيشتر وارد اين حوزه شود تا به دستاورد‌هاي بزرگ‌تري دست يابيم.

 

وي افزود: جهاددانشگاهي مي‌تواند حلقه اتصال بين علم و صنعت را به سرعت به گردش در آورد و با توجه به تلاش‌هاي جهاددانشگاهي به طور قطع در سالي‌هاي بعد به آن دست خواهيم يافت و به عنوان يکي از منابعي که مي‌تواند اثربخش باشد، با نتايج تحقيقات در اين حوزه ما را از همه بيگانگان بي‌نياز سازد.