علم باید در خدمت بشریت باشد

گروه جامعه: مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه علمی مفید است که جهت دار باشد، گفت: علم جهت دار یعنی علمی که در خدمت بشریت باشد؛ علمی که باعث رشد و تعالی انسان نشود آن علم جهت دار و فایده دار نیست.     به گزارش “فردای همدان”، مهرداد نادری فر در […]

گروه جامعه: مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه علمی مفید است که جهت دار باشد، گفت: علم جهت دار یعنی علمی که در خدمت بشریت باشد؛ علمی که باعث رشد و تعالی انسان نشود آن علم جهت دار و فایده دار نیست.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، مهرداد نادری فر در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان مرکز علمی کاربردی بهزیستی، اظهار داشت: این کلاهی که به عنوان کلاه فارغ التحصیلی امروز روی سر شماست یعنی ارتقا و بالا رفتن به مقاطع عالی تر و بدین معناست در دوران دانشگاه مطالب خواندنی آموخته شده وحالا وقت استفاده از آنها است.
مهرداد نادری فر با بیان اینکه علمی مفید است که جهت دار باشد، عنوان کرد: علم جهت دار یعنی علمی که در خدمت بشریت باشد؛ علمی که باعث رشد و تعالی انسان نشود آن علم جهت دار و فایده دار نیست.
وی با اشاره به اینکه اگر روزی با اخلاص و بدون فخر و منت به جامعه و مردم خدمت کردیم آن روز ما از علم استفاده درست کرده ایم، ابراز کرد: شما پزشکان این جامعه هستید و باید بتوانید درد ومشکل مردم را رفع کنید.
ابوالفضل باب الحوائجی با بیان اینکه تحصیل و فراگیری علم انتها ندارد، اظهار داشت: فارغ التحصیلی به معنای پایان کار نیست و دانشجویان باید قدر این لحظات را بدانند.
وی با بیان اینکه شهدایی مانند حسن صوفی، حجه فروش و قاسمی از همین کانون ها به جبهه ها اعزام شده‎اند، افزود: امنیت امروزمان را مدیون جان فشانی های دیروز این شهدا هستیم.
مدیر کل بهزیستی استان همدان در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی نسل سوم از دانشگاه هاست، خاطرنشان کرد: حلقه مفقوده بین تحصیلات آکادمیک و امور عملیاتی دانشگاه علمی کاربردی می باشد.
حمیدرضا الوند با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته بین یک تا پنج درصد کل بودجه آموزشی اختصاص به مهد کودک ها و مدارس پیش دبستانی دارد، گفت: این در حالی است که این رقم درکشور ما کمتر از یک صدم درصد است.
وی با تاکید بر اینکه طرح توسعه و پیشرفت آموزش برای مهد کودک ها در شهر و روستا در حال انجام است، اظهار داشت: در بحث غربال گری در عرصه ژنتیک به منظور جلوگیری از تولد فرزندان معلول استفاده از فارغ التحصیلان مشاوره ژنتیک بسیار سودمند است.
مدیر کل کار، رفاه وامور اجتماعی استان همدان نیز در ادامه این مراسم افزود: به افراد فارغ التحصیل باید فرصت کار واشتغال داده شود تا بتوانند از هوش و توانایی خود هر چه بهتر استفاده نمایند.
توصیفیان خواستار شد: یک دوره کلاس مهارت های کسب و کار و کارآفرینی برای دانشجویان برگزار گردد تا افراد بتوانند از توانایی ها وآموخته های خود استفاده بهتر ببرند.
گفتنی است: در پایان این مراسم از دانشجویان فارغ التحصیل در رشته های مشاوره ژنتیک، آسیب شناسی، مدد کاری اجتماعی، مدیریت سلامت و آموزش پیش دبستانی تقدیر شد.