استقرار 16 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در استان/ اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی در همدان

معاون امداد ونجات استان همدان با اشاره به اینکه 12 پایگاه امدادی ثابت و چهار پایگاه موقت آمادگی پاسخگویی به عموم مردم به ویژه مسافران نوروزی را به عهده دارد، گفت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان از 25 اسفند ماه آغاز می‌شود. به  گزارش “فردای همدان”، حمید عرفی یگانه در جمع خبرنگاران […]

معاون امداد ونجات استان همدان با اشاره به اینکه 12 پایگاه امدادی ثابت و چهار پایگاه موقت آمادگی پاسخگویی به عموم مردم به ویژه مسافران نوروزی را به عهده دارد، گفت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان از 25 اسفند ماه آغاز می‌شود.
به  گزارش “فردای همدان”، حمید عرفی یگانه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح ایمنی و سلامت راهنمای مسافران نوروزی از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه سفر و کاهش تلفات جاده‌ای منطبق بر اصول و اهداف جمعیت هلال احمر از مهم‌ترین اهداف این طرح به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه معاونت امدادونجات در راستای حفظ آمادگی نجاتگران وارتقاء توان عملیاتی آنها درهفته پیش اقدام به برگزاری بازآموزی نمود، خاطرنشان کرد: امسال حتی رانندگانی که با نجاتگران به محل حادثه احتمالی خواهند رفت دوره کمک های اولیه ودوره ضمن خدمت ترابری ونقلیه را گذرانده اند وهم اکنون کادر اجرایی ونجاتگران ازلحاظ روحی وروانی درشرایط بسیارمناسب، آماده  اجرای طرح ملی امدادونجات نوروزی  می باشند.
معاون امداد ونجات استان همدان اضافه کرد: یکی از پایگاه های موقت و ویژه  ما در بلوار سردار همدانی و در ورودی شهر همدان است، که در این محل افزون برحضور امدادگران از حضور  پزشک و پرستار نیز استفاده می کنیم تا در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی برای مسافران در اولین نقطه ورودی همدان به پزشکان حاضر درمحل مراجعه نموده  ومعاینه رایگان شوند.

عرفی یگانه با اشاره به اینکه نیروهای پیش‌بینی شده برای اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان همدان 108 نفر نجاتگر است، یادآور شد: تعداد پزشکان  داوطلب وفعال در این طرح هم 4 نفر است و برای طرح نوروزی در پایگاه های موقت از چهار  امدادگر ، دو نیروی پشتیبان و در پایگاه های ثابت از پنج نجاتگر  و دو پشتیبان و در مجموع برای این طرح از 108 نیرو بهره خواهیم گرفت.

وی گفت: 15 دستگاه آمبولانس و 9 دستگاه خودروی نجات در طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان همدان فعال خواهد بود افزود  پایگاه های ثابت ما همه به صورت ساختمانی هستند ودر تمام پایگاه های ثابت  آمادگی اسکان اضطراری داریم و برای مسافران و در راه ماندگان احتمالی به اندازه کافی  پتو،  کنسرو جات، و سایر تجهیزات تدارک دیده شده است.

معاون  امداد ونجات هلال احمر استان همدان تعداد خودروهای پشتیبان کمک‌دار را در طرح ملی امداد و نجات نوروزی استان همدان 15 دستگاه اعلام کرد و افزود : پیش‌بینی اسکان اضطراری در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر و انجام هماهنگی‌های لازم با مدیریت بحران استان در راستای اسکان در اماکن عمومی شهرستان‌ها از دیگر اقدامات بوده است.
عرفی یگانه افزایش آمادگی توان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در راستای ارائه مطلوب‌ترین و سریع‌ترین عملیات پاسخگویی به در راه ماندگان و آسیب‌دیدگان ناشی از تصادفات جاده‌ای در ایام تعطیلات نوروزی و ایجاد اطمینان خاطر و آرامش فکری مسافران در طول مسیرهای مسافرتی با حضور نیروهای امدادی را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد ویادآور شد: از آن جا که  مسافرانی که پس از ساعت ها رانندگی وارد استان  می شوند معمولا  خسته اند، بنابراین تیمی را قرار داده ایم تا از آن ها پذیرایی کنند و در صورت نیاز به استراحت بپردازند.
وی از رانندگان خواست تا برای حفظ جان و سلامتی شان، نکات ایمنی را جدی بگیرند و از هشدار های راهنمایی و رانندگی سرپیچی نکنند و حتما پس از  سه تا چهار ساعت یک ربع استراحت کنند همچنین فاصله اتومبیل خود با دیگران را رعایت کنند.
معاون امداد ونجات استان با اشاره به اینکه در ایام نوروز میزان مسافرتها چندین برابر می شود بنابراین ورودی شهر ها بسیار شلوغ و پر تردد است پس رانندگان باید آرامش خود را حفظ کرده و صبور باشندخاطرنشان کرد:  توزیع بسته‌های آموزشی، امدادی، بشردوستانه و ترافیکی شامل نقشه راه‌های استان‌ها، پیام‌های آموزشی و هشدارهای امدادی از طریق معاونت جوانان درهلال احمر انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/