کالای ایرانی “سفیر صلح” و افزایش رونق اقتصادی ایران است

رئیس هیات مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی هم صنف گفت: هر کالای ایرانی با ورود به کشورهای دیگر به عنوان سفیر صلح عمل می‌کند. مهدی کریمی تفرشی در حضور رسانه‌های خارجی و در گفتگو با خبرنگار” فردای همدان”، اظهار کرد: هرکالای ایرانی اگر بتواند به بازارهای کشورهای دیگر ورود پیدا کند به عنوان سفیر […]

رئیس هیات مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی هم صنف گفت: هر کالای ایرانی با ورود به کشورهای دیگر به عنوان سفیر صلح عمل می‌کند.

مهدی کریمی تفرشی در حضور رسانه‌های خارجی و در گفتگو با خبرنگار” فردای همدان”، اظهار کرد: هرکالای ایرانی اگر بتواند به بازارهای کشورهای دیگر ورود پیدا کند به عنوان سفیر صلح و مبلغ در رابطه با معرفی کالاهای ایرانی عمل می‌کند و از طریق افزایش رونق اقتصادی ایران را به دیگر کشور‌ها معرفی خواهد کرد.

رئیس هیات مدیره صنایع غذایی گلها گفت: کشورهای منطقه CIS  به دلیل تحریم جهانی که علیه روسیه داشتند، بازار خوبی برای تجار و تولید کنندگان ایرانی به وجود آورده اند.

وی با بیان اینکه در ایران بعد از برجام تسهیلات کار و وضعیت رشد و رونق اقتصادی را شاهد هستیم، افزود: این امر باعث شده نیازی به وارد کردن کالا از کشورهای دیگر نداشته باشیم و با رقابت بیشتری در ایران کار کنیم؛ همچنین قدرت رقابتی برای مردم در خرید کالا نیز به وجود آمده است.

رئیس هیات مدیره صنایع غذایی گلها با بیان اینکه  به تازگی چای اورگانیک به سبد کالای صنایع غذایی گلها اضافه شده، عنوان کرد: صنایع غدایی گلها تنها دارنده چای اورگانیک در ایران می باشد و باید فرهنگ استفاده از محصولات اورگانیک در ایران افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه صادرات صنایع غذایی گلها در کنار صادرات کالاهای کشورهای مختلف قرار گرفته است بلکه زمینه ای برای رقابتی تر شدن صادرات این صنایع را فراهم آورده است.

کریمی تفرشی مطرح کرد: در تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی هم صنف حدود 50 عضو داریم که  این اعضا در زمینه تولید انواع نمک، غلات، حبوبات، خشکبار و ادویه فعالیت میکنند و این اعضا حدود 90 درصد مارکتینگ ایران را تشکیل داده اند.

رئیس هیات مدیره صنایع غذایی گلها عنوان کرد: در سبد کالاهای صنایع غذایی گلها انواع داروهای گیاهی، خشکبار، انواع ادویه جات، که جزو کالاهای صددر صد ایرانی هستند که به اکثر کشورهای صادر می‌شوند.

خبرنگار: زهرا حیدری طلب