مدیریت زیست‌محیطی غارهای علیصدر و سراب کبودراهنگ بررسی شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ از برگزاری دومین جلسه کمیته میراث‌فرهنگی شهرستان کبودراهنگ با موضوع بررسی کارشناسی مطالعه مدیریت زیست محیطی غارهای علیصدر و سراب برگزار شد.

به گزارش فردای همدان، مهدی غلامی، اظهار داشت: در این جلسه مشاور طرح نسبت به ارائه مطالب مطالعه شده از غارهای علیصدر و سراب توضیحات لازم را به دستگاههای اجرایی ارائه کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ افزود: این پروژه مطالعاتی بعد از تکمیل توسط مشاور جهت تصویب به کارگروه غار شناسی استان ارسال خواهد شد.

در ادامه فرماندار شهرستان کبودراهنگ از مجری طرح مطالعه خواست حریم یک کیلومتر برای غار علیصدر و دو کیلومتر برای غار سراب که در دستورالعمل حفاظت و بهره برداری غارها مصوب شده را بازنگری کند تا بازنگری طرح هادی روستای علیصدر و سراب با تغییر به نتیجه برسد.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ برتوسعه گردشگری با حضور جامعه محلی، عدم صدور مجوز برای فعالیت معدن در حریم غار، دیده شدن محل پسماند در روستا، توسعه گردشگری کشاورزی و مدیریت بهتر غار علیصدر با رعایت اصول زیست محیطی را خواستار و برتوسعه پایدار گردشگری تاکید کرد.