در پنج ماهه امسال انجام شد؛

پرداخت بیش از ۶هزار میلیارد تسهیلات در همدان/ بانک توسعه تعاون همانند سایر بانک‌ها دنبال بنگاه‌داری نرفته است

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان همدان گفت: این بانک از محل تبصره ۱۸ افزون بر۶۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در پنج ماهه امسال پرداخت کرده است.

به گزارش فردای همدان، فرهاد شیرواند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی پنج ماهه امسال منابع بانک از محل قانون تبصره ۱۸ حدود ۱۰ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: اما در مقابل میزان پرداخت تسهیلات افزون بر ۴۸ درصد افزایش داشته است.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان همدان افزود: در سال گذشته ۱۱.۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون استان پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه میزان تسهیلات مختص تعاونی‌ها در قالب دو خط اعتباری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به ۴۰ تعاونی پرداخت شد، بیان کرد: این امر نشانگر تحقق ۱۱۰ درصدی برنامه‌های پیش‌بینی شده این بانک بوده است.

شیراوند با اشاره به اینکه در سیستم بانکی «تامین مالی نوین» باب شده است اما هنوز در استان همدان این امر جا نیفتاده، بیان کرد: فعالان اقتصادی استان از این ابزار استفاده نمی‌کنند در حالی که این مهم به رشد صادرات استان کمک می کند.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان همدان با بیان اینکه کمبود منابع و افزایش مطالبات از چالش بانک‌ها است، ادامه داد: بانک توسعه تعاون در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با هدف حمایت از تعاونی‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط شکل گرفت.

وی عنوان کرد: اقتصاد ایران بانک محور است و در کنار دیگر ارکان تامین سرمایه برای اقتصاد کشور، بانک‌ها با توجه مشکلات موجود در سایر حوزه‌ها به ویژه تامین سرمایه خارجی و بازار سرمایه تامین مالی بخش زیادی از طرح‌های اقتصادی را برعهده دارند که این رقم تا ۸۷ درصد می‌رسد.

شیراوند گفت: براساس تکالیف باید ۷۰ درصد از منابع بانکی در اختیار تعاونی‌ها قرار بگیرد و در حال حاضر این عدد در استان همدان ۷۵ درصد است.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان همدان اظهار داشت: بانک توسعه تعاون همانند سایر بانک‌ها دنبال بنگاه‌داری نرفته و به واسطه جوان بودن وارد این فعالیت‌های مضر نشده بنابراین به صورت سالم انجام رسالت بانکی را بر عهده دارد.

وی افزود: این بانک عاملیت پرداخت تسهیلات مختلف به ویژه تبصره ماده ۱۸، ماده ۵۲، تسهیلات اشتغال، مشاغل خانگی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی را عهده‌دار است.

شیراوند با بیان اینکه عدالت محوری یکی از اولویت‌های وزیر جدید تعاون است، عنوان کرد: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ابلاغیه جدید خواستار پیش‌بینی پیوست عدالت در همه برنامه‌ها شده است.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان همدان با اشاره به اینکه طی ۴ سال گذشته جزو بانک های برتر جشنواره شهید رجایی بودی، مدر پایان خاطرنشان کرد: امسال در امور بانک ها رتبه نخست را در جشنواره شهید رجایی به دست آوردیم.