بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با مشارکت خیرین تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد 4درصد پرداخت می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان‌ همدان گفت: باید منابع خیرین به بانک‌های قرض الحسنه منتقل شود تا بانک منابع لازم را برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در اختیار داشته باشد.

به گزارش فردای همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در دیدار با کاوه نائینی، مدیر شعب این بانک در استان گفت: ورود پول کم هزینه در بانک‌ها و در جریان تولید کشور اگر توزیع مناسبی داشته باشد، می‌تواند فضای کسب و کار را بهبود بخشد و هزینه‌های تولید را پایین بیاورد.

نماینده ولی فقیه در استان‌ همدان گفت: باید منابع خیرین به بانک‌های قرض الحسنه منتقل شود تا بانک منابع لازم را برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در اختیار داشته باشد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در شرایط نامناسب اقتصادی، مردم با مشکلات فراوانی روبرو هستند گفت: مردم برای آنکه مشکلات اقتصادی شان را مرتفع کنند، ناچار می‌شوند از طریق دریافت تسهیلات به این نیاز‌ها پاسخ دهند که تامین مالی می‌تواند از طرف خیرین، سازمان‌های مردم نهاد و … انجام شود.

آیت اله شعبانی با اشاره به اینکه بخشی از فرهنگ دینی، مذهبی و ملی را فرهنگ قرض‌الحسنه تشکیل داده است که آثار و برکات آن در کلیه ابعاد بر هیچ‌کس پوشیده نیست گفت: تردیدی نیست که نیازمندان به تسهیلات قرض الحسنه در مناطق کمتر برخوردار کشور، بیشتر هستند و با این نگاه همواره باید تلاش کنیم تا منابع قرض‌الحسنه را در اختیار متقاضیان این مناطق قرار دهیم.

مدیر شعب استان همدان یادآور شد: با مشارکت خیرین علاقه‌‌مند برای انجام فعالیت داوطلبانه با محوریت فرهنگـی، اجتمـاعی، مذهبی و بشردوستانه، سپرده گذاری در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزایش یابد تا زمینه‌ی بهره‌مندی نیازمندان و ارائه تسهیلات اشتغال زایی و خود کفایی خانواده‌ها بیش از پیش فراهم شود.

نائینی با تاکید بر اینکه هدف اصلی سپرده‌گذاری خیرین در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، انتفاع و کسب سود نیست، خاطرنشان کرد: بر اساس شرایط و ضوابط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، امتیاز این مبالغ سپرده‌گذاری با هدف کمک به نیازمندانی که در طول سال از طرف خیرین به بانک معرفی می‌شوند در قالب تسهیلات قرض الحسنه به اقشار نیازمند جامعه با هدف تامین معیشت پایدار در زمینه‌های اشتغال، تأمین معیشت جوانان، بانوان سرپرست خانوار، درمان، تحصیل و همچنین بازسازی و توسعه‌ی روستاها و مناطق محروم و … تخصیص می‌یابد.