برنامه 130 هزارتنی تأمین، تدارک و توزیع انواع کودهای یارانه ازته، فسفاته و پتاسه برای استان

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از برنامه ابلاغی130 تنی وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین، تدارک و توزیع انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه یارانه ای برای استان همدان در سالجاری خبر داد.

به گزارش فردای همدان، بهروز الیاسی در نشست خبری که بمناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: شرکت خدمات حمايتي کشاورزي يکي از مهمترين شرکت هاي زير مجموعه وزارت جهاد کشاورزي ميباشد که به عنوان اولين و بزرگترين زنجيره تأمين و توزيع نهاده های کشاورزي در ايران، وظيفه بسيار مهم تأمين، تدارک و توزيع انواع نهاده هاي کشاورزي شامل کودهاي يارانه اي، سموم و بذور را در سطح کشور برعهده دارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان افزود: اين شرکت تاکنون اين وظيفه حساس را به بهترين نحو ممکن در سطح کشور انجام داده و عليرغم وجود تمامي چالش ها در چند سال اخير به ویژه محدودیت های ریالی و ارزی، تحریم های ظالمانه و … تاکنون توانسته است در چارچوب برنامه ابلاغی تمامي نهاده های کشاورزی از جمله کودهاي مورد نياز بخش کشاورزي کشور را به موقع تأمين نموده و در اختيار کشاورزان قرار دهد.

وی با اشاره به عملکرد شرکت خدمات حمايتي کشاورزي استان همدان در زمینه توسعه و ترویج مصرف متعادل و بهینه کودهای پایه توسط کشاورزان گفت: این شرکت با برگزاری 5 دوره همایش آموزشی ترویجی و معرفی جدیدترین تولیدات کودی، گام مؤثری در تحقق این مهم برداشته است.

الیاسی از برنامه ابلاغی130 تنی وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین، تدارک و توزیع انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه یارانه ای برای استان همدان در سالجاری خبر داد و گفت: تغذیه گیاهی ارتباط مستقیم با تولید در بخش کشاورزی دارد و بخصوص مصرف کودهای پتاسه و فسفاته با افزايش کميت و کيفيت محصولات توليدي کشاورزي و همچنين مبارزه بهتر با انواع تنشهاي محيطي ارتباط مستقیمی دارد لذا امنیت غذایی مردم نیز در گرو تولیدات با کیفیت و پایدار محصولات کشاورزی است که به یاری خدا به منظور رسیدن به این هدف تمامی برنامه ابلاغی را تأمین و برای استفاده در کشت های زراعی و باغی استان توزیع خواهیم کرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان ادامه داد: در سه ماه ابتدایی سالجاری مقدار 775 تن کود پتاسه و 770 تن کود فسفاته مطابق برنامه ابلاغی 20 هزار تنی این کودها در سال 1403 استان تأمین، تدارک و توزیع شده است.

وی از برنامه 110 هزار تنی برای کودهای ازته در استان نیز گفت: تاکنون حدود 19 هزار 100 تن از آن تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

الیاسی در پایان عنوان کرد: 90 درصد کودهای توزیعی این شرکت از تولیدات داخلی کشور است که استانداردهای لازم را دارا می باشند و کشاورزان و باغداران عزیز می توانند با خیال آسوده کودهایی را که از شبکه بزرگ توزیع ما در سراسر استان با نام و آرم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی دریافت می نمایند را در مزارع خود مصرف نمایند و تقاضایی هم از کشاورزان داریم که جهت جلوگیری از ورود کودهای نامرغوب ، تقلبی و بی کیفیت به چرخه کشاورزی و ایجاد ضرر و زیان به این بخش، کودهای مورد نیاز خود را از شبکه رسمی تهیه و مصرف نمایند.