سفال و کشمش، دو زنجیره اصلی تولید و صادرات استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: انتظار داریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ورود خوب استان به بحث زنجیره ارزش سفال و کشمش؛ میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

به گزارش فردای همدان، سید مجتبی حسینی، در ششمین نمایشگاه اکسپو ایران، اظهار داشت: صادرات، محور اصلی زنجیره‌های ارزش است و از آنجایی كه زنجیره‌های ارزش سفال و کشمش تكميل‌ترين زنجیره‌های همدان هستند لذا توسعه آنها اولویت استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان افزود: امسال هدف از حضور استان همدان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در کنار معرفی توانمندی‌های صادراتی و ظرفيت‌های سرمایه‌گذاری، معرفی بیشتر و بهتر دو زنجیره ارزش مهم سفال و کشمش است.

وی بیان کرد: انتظار داریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ورود خوب استان به بحث زنجیره ارزش سفال و کشمش؛ میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

حسینی ادامه داد: برنامه‌ريزی و راهکار چگونگی بهبود طراحی، تولید، بسته‌بندی و فروش سفال و کشمش با مقیاس اندازه‌گیری سالانه در استان انجام شده به طوری که به راحتی می‌توان میزان پیشرفت توسعه این زنجیره‌های ارزش را مطابق با آن ارزیابی کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان عنوان کرد: در کنار سفال و کشمش، دو زنجیره اصلی و شناخته شده استان؛ مبل و منبت، پوشاک، گیاهان دارویی، سنگ‌های قیمتی و چرم نیز زنجیره‌هایی ارزشی هستند که توسعه آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زنجیره‌های ارزش راهبردی استان‌ها به صورت ملی و به همت معاونت اقتصادی وزارت كشور تعریف شده‌ و برای هر زنجیره ارزش برنامه عملیاتی، چشم‌انداز و طرح توسعه تدوین شده است.