اجرای طرح جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردمی در همدان

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از آغاز طرح جهاد میدانی محققان مراکز تحقیقاتی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در سطح استان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، علی رستمی از آغاز طرح جهاد میدانی محققان مراکز تحقیقاتی برای جهش تولید و با مشارکت مردم در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت دانش و یافته‌های تحقیقاتی و به منظور ارتقای بهره‌وری عوامل تولید و بهبود کمی و کیفی تولیدات کشاورزی، این طرح در دستور کار وزارتخانه و سازمان‌ها در سراسر کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تولید پایدار و ارتقای بهره وری در تولیدات کشاورزی از مزایای دیگر این طرح است افزود: طرح جهاد میدانی محققان به صورت فصلی و در هر فصل با حدود ۶۰ برنامه ترویجی و آموزشی با هدف شناسایی مسائل و موانع تولید و همچنين ارائه راهکارها در مزارع اجرا می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: برنامه‌ریزی لازم برای اعزام هدفمند محققان به مزارع و واحدهای تولیدی صورت گرفته به نحوی که یافته‌های تحقیقاتی به عرصه تولید منتقل شود‌.

وی با اینکه طرح میدانی محققان در ادامه طرح یاوران تولید با تفاوت در شکل اجراست گفت: در این طرح آخرین یافته‌های نوین محققان به کشاورزان و مزارع منتقل می‌شود.

رستمی با تاکید بر اینکه در این راستا کمیته استانی با ریاست سازمان جهاد کشاورزی، دبیری مدیریت ترویج استان و مرکز تحقیقات به عنوان عضو اصلی تشکیل شده است خاطرنشان کرد: این طرح با جدیت در استان همدان دنبال و اجرا می‌شود.