مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

توزیع کود شیمیایی بر اساس الگوی کشت تخصیص می‌یابد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به آغاز کشت‌های بهاره گفت: توزیع کود شیمیایی مطابق با الگوی کشت محصولات زراعی تخصیص می‌یابد چراکه اجرای الگوی کشت، امنیت غذایی و پایداری تولید را تضمین می‌کند.

به گزارش فردای همدان، علی بایگانه با اشاره به آغاز کشت‌های بهاره اظهار کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود بر اساس‌ برنامه الگوی کشت محصولات زراعی ابلاغی به شهرستان‌ها اقدام به کشت کنند.

وی با بیان اینکه نهاده‌ها به ویژه کود شیمیایی صرفا مطابق با برنامه الگوی کشت محصولات زراعی در اختیار کشاورزان قرار می‌گيرد افزود: اجرای الگوی کشت، امنیت غذایی و پایداری تولید را تضمین می‌کند و برای حفاظت منابع پایه و افزایش بهره‌وری امری ضروری است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به بازه کشت بهاره توصیه می‌شود در اراضی آیش از گیاهان تناوبی همچون حبوبات و گیاهان علوفه‌ای کشت شود همچنین در اراضی آبی نیز کشت گیاهان علوفه‌ای جدید توصیه می‌شود به ویژه که نهاده‌ها و کود شیمیایی در سامانه در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگر با تاکید بر میزان تحقق کشت‌ قراردادی در استان بیان کرد: از برنامه ابلاغی کشت قراردادی استان ۶۱ درصد تحقق یافته است.

بایگانه با اشاره به اینکه برنامه ابلاغی استان ۵۱۹ هزار و ۸۰۰ هکتار در نظر گرفته شد که از این میزان ۳۱۶ هزار هکتار آن زیر پوشش کشاورزی قراردادی قرار گرفته است افزود: ۲۸۰ هزار هکتار گندم آبی و دیم و بالغ بر ۳۵ هزار هکتار جو آبی و دیم زیر کشت قراردادی قرار گرفته است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه یک هزار و ۳۰۰ هکتار دانه‌های‌ روغنی نیز تحت کشاورزی قراردادی قرار گرفته است خاطرنشان کرد: ۲۵۵ هزار هکتار از این اراضی زیر پوشش بیمه است.