اماکن تاریخی همدان میزبان بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از برپایی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در سطح استان و اماکن تاریخی همدان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، محمدرضا خلجی، اول فروردین در ستادخدمات سفرگفت: محوطه‌های تاریخی‌هگمتانه، آرامگاه‌های بوعلی‌سینا، باباطاهر و پیاده‌راه اکباتان در تعطیلات نوروز۱۴۰۳ میزبان بازارچه‌های صنایع‌دستی هستند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه علاوه بر شهر همدان‌، در دیگر شهرستان‌ها نیز بازارچه‌‌های نوروزی صنایع‌دستی برپا شده است، افزود: خانه تاریخی دکتر اقتداری و گذر فرهنگی، تاریخی در شهرستان تویسرکان نیز پذیرای علاقمندان به صنایع‌دستی هستند.

وی با اشاره به اینکه در مجتمع سیاحتی علیصدر نیز بازارچه‌های صنایع‌دستی برپا شده است، ادامه داد: جنب موزه حاج آقا تراب در نهاوند و حمام تاریخی دمق از دیگر مکان‌هایی است که در ایام نوروز میزبان بازارچه‌های صنایع‌دستی هستند.

خلجی با بیان اینکه بیش از ۱۲ بازارچه‌ صنایع‌دستی نوروزی در سرتاسر استان همدان برپا شده است، گفت: سفالگری، نقش برجسته، نقاشی روی سفال، سراجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، منبت، معرق چوب، خراطی، مرواربافی، رودوزی‌های سنتی، زیورآلات سنتی، قلمزنی روی مس و نقاشی روی شیشه از جمله رشته‌های فعال صنایع‌دستی در استان همدان هستند که قابلیت شرکت در بازارچه‌های صنایع‌دستی را دارند.

وی بازارچه‌ها را مکان مناسبی برای نمایش و معرفی صنایع‌دستی دانست و افزود: بازارچه‌های صنایع‌دستی بستری است که تولیدکنندگان کالای تولیدی خود را به نحو مطلوب تبلیغ، عرضه و به فروش برسانند.