تلاش کنیم زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود

معاون استاندار همدان با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند، گفت: تلاش کنیم زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، مصطفی آزادبخت در جلسه ستاد انتخابات استان همدان اظهار کرد: برگزاری انتخابات قانونمند، سالم، امن و با مشارکت حداکثری مهم‌ترین اولویت عوامل اجرایی انتخابات است.

معاون استاندار همدان افزود: باتوجه به شیوع کرونا، نقش‌آفرینی فرمانداران، نظارت و رصد مستمر و منظم بر سلامت و حفظ جان مردم موثر است.

وی بیان کرد: اجرای مُر قانون، رقابت و امنیت انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است.

آزادبخت ادامه داد: رسانه‌ها با ابتکار، خلاقیت و تأثیرگذاری بیشتر، می‌توانند فضای انتخابات را پرشور کرده و تبلیغات را پوشش دهند.

معاون استاندار همدان عنوان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ برای نظام اسلامی اقتدارآفرین است.

وی گفت: ارتباط مستمر با گروه‌های مختلف مردمی در راستای تحقق مشارکت حداکثری، ضروری است.

آزادبخت اظهار کرد: از ظرفیت سمن‌ها و گروه‌های مرجع در راستای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات استفاده شود.

معاون استاندار همدان افزود: حفظ بی‌طرفی و پرهیز از هرگونه استفاده از امکانات دولتی، دستگاه‌ها، نهادهای انقلابی و مؤسسات عمومی له یا علیه کاندیدایی خاص، در اولویت باشد.

وی بیان کرد: مجموعه دولت برای فراهم آوردن زمینه حضور مردم در پای صندوق‌ها و نیز حراست از آرا، با شفافیت تمام تلاش خواهند کرد.

آزادبخت ادامه داد: ما اعم از مجریان برگزاری انتخابات، داوطلبان و مردم به عنوان عوامل اصلی عرصه انتخاباتی، باید مُر قانون را مد نظر قرار دهیم.

معاون استاندار همدان عنوان کرد: انتظار می‌رود با تکیه بر قانون، شاهد برگزاری انتخاباتی رقابتی و پرشور با مشارکت حداکثری مردم در سال جاری باشیم.

وی گفت: از رسانه‌ها نیز انتظار می‌رود در چارچوب قانون، زمینه‌ساز حضور بیشتر مردم باشند.

در ادامه این جلسه ابوالقاسم الماسی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و مهندس ولدی فرماندار ویژه شهرستان ملایر، آخرین اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در راستای برگزاری انتخابات در استان و شهرستان ملایر را ارائه و بر اساس فرآیند‌های اعلام‌شده از سوی وزارت کشور، مسائل و مشکلات پیشرو را مورد بحث و بررسی قرار دادند.