برگزاری جشنواره ملی «زیبایی اسب عرب» در اسدآباد

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اسدآباد از برگزاری جشنواره ملی «زیبایی اسب عرب» به میزبانی این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فردای همدان، علی جمور با اشاره به اینکه پیش از این استان همدان در شهرستان بهار میزبان این جشنواره بوده است، افزود: این جشنواره کشوری برای دومین بار در استان همدان به میزبانی شهرستان اسدآباد در ۱۲ و ۱۳ خردادماه به مدت دو روز در استادیوم شهرستان با همراهی یک اسپانسر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به دعوت از سه داور خارجی از کشورهای برزیل، هلند و روسیه برای داوری این جشنواره افزود: در این جشنواره براساس پیش بینی ها تعداد ۱۰۰ اسب از نژاد عرب ایرانی و عرب خارجی شرکت خواهند داشت که از این تعداد ۲۵ رأس به شهرستان و ۷۵ رأس به سایر نقاط کشور تعلق دارد.

جمور با بیان اینکه برای اسکان این تعداد اسب مقدمات لازم در پنج باشگاه پرورش اسب شهرستان پیش بینی شده و هماهنگی های لازم به عمل آمده است، تصریح کرد: عوامل اجرایی این جشنواره ۲۰ نفر خواهد بود که برای این عوامل و داوران دعوت شده مقدمات اقامت طی دو روز جشنواره پیش بینی شده است.

وی از احداث باکس سیار نگهداری اسب در شهرک صنعتی اسدآباد برای برگزاری این جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرستان اسدآباد دارای دو باشگاه پرورش اسب و نیز دو واحد پرورش اسب در مجموع با ۱۰۰ رأس اسب از نوع کُرد و عرب ایرانی و خارجی است که ۷۰ درصد از این اسب ها، میکروچیپ دار و شناسنامه دار هستند.