تقویت اطلاع‌رسانی به شهروندان در خصوص هشدارهای انتظامی انجام شود

یازدهمین جلسه شورای پیشگیری ازوقوع جرم استان همدان با موضوع پیشگیری از سرقت تشکیل شد.

به گزارش “فردای همدان”، مدیر پیشگیری از وقوع جرم‌استان همدان، اظهار کرد: در تداوم برگزاری جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان جلسه امروز با هدف ناامن‌سازی محیط و سلب ابزارها و فرصت‌های ارتکاب جرم سرقت و نیز موضوع ارتقاء مداخلات امنیتی انتظامی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان برگزار گردید.

حسین عسگری، افزود: جلسه امروز با توجه به لزوم اتخاذ اقدامات موثر در جهت کاهش سرقت با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه و روسای دوائر (پلیس) استان تشکیل و راهکارهای مناسب در جهت پیشگیری از وقوع سرقت در این شورا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم‌استان همدان بیان کرد: موضوع اجرای بسته حفاظتی و امنیتی توسط مشاغل حساس در واحدهای صنفی در استان و نیز پیشگیری ازسرقت اموال دولتی، عمومی و تجهیزات شبکه توزیع برق از مباحث مطروحه در این جلسه بود پیشنهاد گردید تا با همکاری سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها ترتیبی اتخاذ گردد تا در راستای پیشگیری از سرقت از منازل در کلیه ساخت‌و‌سازهای جدید قبل از صدور پایان کار، تاییدیه از پلیس اماکن از حیث مسائل امنیتی اتخاذ گردد که این پیشنهاد در دست بررسی خواهد بود.

وی ادامه داد: لازم است ضمن تقویت اطلاع‌رسانی در خصوص هشدارهای انتظامی در خصوص پیشگیری از سرقت به شهروندان در حوزه‌های مختلف از ظرفیت پارکبانان محترم شهرداری به عنوان همیاران پلیس با ارائه آموزش‌های لازم در راستای پیشگیری از سرقت در محلات نیز استفاده گردد.

گفتنی است؛ در پایان پس از استماع دیدگاه‌های اعضای حاضر دکتر عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و آقای مصطفوی، معاون دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان رهنمودهای و ارشادات قانونی را معمول نمودند.