گزینشی عمل کردن شهرداری همدان در روز خبرنگار

شهرداری و شورای شهر همدان باز هم در تجلیل و تقدیر در روز خبرنگار گزینشی عمل کردند. به گزارش “فردای همدان”، امروز روز خبرنگار است روزی که حداقل از مسئولین انتظار می‌رود احترام بیشتری به رسانه‌ها گذاشته و حداقل با زبانی خوش قدردانی ساده‌ای از آنها شود؛ اما حیف که در شهر کهن و تاریخی […]

شهرداری و شورای شهر همدان باز هم در تجلیل و تقدیر در روز خبرنگار گزینشی عمل کردند.

به گزارش “فردای همدان”، امروز روز خبرنگار است روزی که حداقل از مسئولین انتظار می‌رود احترام بیشتری به رسانه‌ها گذاشته و حداقل با زبانی خوش قدردانی ساده‌ای از آنها شود؛ اما حیف که در شهر کهن و تاریخی که به ادب و فرهنگ شهرت داشته و دارد روابط عمومی شهرداری و به تبع آن شورای شهر همدان هر سال به نوعی با رسانه‌ها به صورت گزینشی برخورد می‌کنند و امروز پا را از این عرصه فراتر گذاشته و نهایت بی‌احترامی و توهین را به تعدادی خبرنگاران روا داشتند و از کسانی که فرصت پرسش داشتند این حق گرفته شد و با توجه اینکه شرط فقط پرسیدن یک سوال بود از انتهای لیست به ابتدا آروده شدند و حتی تعدادی از خبرنگاران از روی صندلی فرصت طرح سوال پیدا کردند و شهردار همدان بدون توجه به زمان اختصاص داده شده و نحوه برگزاری جلسه به گفت و گوی دو طرفه با این افراد پرداخت!
حتی در این نشست خبری گاهی بحث به حاشیه رفت و همراه با شوخی شهردار با برخی از خبرنگاران گذشت.
این درد دل نه تنها یک خبرنگار که بسیاری از خبرنگاران شهر همدان است که هر بار به نوعی با این بی‌مهری شهرداری مو‌اجه شده‌اند در حالیکه در چنین روزی شهرداری از برخی رسانه‌ها و تنها «برخی رسانه‌ها» کاملا گزینشی دعوت و از آنها تقدیر کرد و خبرنگار فردای همدان که با دعوت روابط عمومی شورای شهر در این جلسه حضور یافته بود در پایان جلسه متوجه شد افراد حاضر در جلسه همگی گزینشی و دعوت شده از طرف روابط عمومی شهرداری هستند!
این در حالی است که پایگاه خبری فردای همدان همواره پیشگام همراهی با برنامه های خوب شهرداری و شورای شهر همدان بوده است. اگرچه حتی در مواردی از این همراهی ها مورد بی اعتنایی مسئولین و زیر مجموعه های شهرداری قرار گرفته است.

زمانی که پروژه خیابان بوعلی با حضور اهالی منطقه و مدیران شهرداری در ساعات نیمه شب و با حضور سردبیر و مدیرمسئول این پایگاه خبری و انجام مصاحبه همزمان با هدف آگاهی بخشی به جنبه های مثبت طرح خیابان بوعلی انجام شد مورد بی اعتنایی برگزار کنندگان قرار گرفت که شاید اگر از سمت رسانه های نزدیک به خودشان بود با رویی گشاده و حداقل تعارف یک صندلی در آن جمع همراه می شدند.
جالب اینجاست که فردای همدان طی ماه‌های گذشته خبرها، تحلیل‌ها و گزارش های زیادی از شهرداری و شورای شهر کار کرده است.

البته نه تنها این رسانه که رسانه ‌های دیگری نیز با این برخورد شهرداری هر سال همزمان با روز خبرنگار آشنا هستند، سوال اینجاست واقعا علت این گزینشی برخورد کردن چیست؟ آیا جز این است که همه رسانه ها در سرما و گرما با تمام مشقت ها، کمبود امکانات و مشکلات دیگر سعی در اجرای رسالتشان دارند؟
فردای همدان پیشگام در برگزاری نشست های خبری آنلاین نخستین نشست را با دعوت از چند مقام مسئول در حوزه شهری آغاز کرد و همواره از ابتدای پروژه خیابان بوعلی در جهت آگاهی بخشی این پروژه قدم های بسیاری را برداشته است و در عین حال از همه دوستان دلسوز حوزه رسانه دعوت می کند با تامل به این اتفاق نگاهی اندازند البته شایان ذکر است ما در این اتفاق ابتدا روابط عمومی شهرداری همدان را مقصر می‌دانیم که توان برآورده سازی انتظارات از یک روابط عمومی قدرتمند را ندارد.