آذرماه “جشنواره نخبگان ورزشی” در سراسر استان برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به برنامه های آتی این اداره کل در راستای استعدادیابی قهرمانان گفت: قطعا نخبه پروری و قهرمان پروری در ورزش به همین جا ختم نخواهد شد و قرار است جشنواره نخبگان ورزشی اوایل آذرماه در سراسر استان برگزار شود تا شاهد پررش استعدادهای جدید و نخبه در ورزش استان و کشور باشیم.

به گزارش فردای همدان، رسول منعم در جمع روسا و نواب رئیس هیات های ورزشی استان با اشاره به موفقیت های ورزش استان در بازیهای آسیایی گفت: خوشبختانه در مسابقات بازی‌های آسیایی 2018 که به میزبانی کشور اندونزی برگزار شد از استان همدان 8 ورزشکار، 2 مربی و 3 داور در کاروان اعزامی ایران حضور داشتند و توانستند هفت مدال با ارزش را در این رقابتها کسب کنند.

وی افزود: در مسابقات پاراآسیایی نیز چهار ورزشکار، یک مربی و یک همراه از استان حضور دارند و خوشحالیم که امروز وحید علی نجیمی توانست نخستین مدال همدان در این رقابتها را کسب کند.

وی با بیان اینکه کسب هفت مدال توسط ورزشکار استان در شرایطی رقم خورد که در دوره گذشته تنها سه مدال توسط ورزشکاران همدانی کسب شده بود، افزود: در این دوره در مجموع از 62 مدال کسب شده کاروان کشورمان سهم استان همدان 7 مدال بود که در مجموع می توان گفت 11 درصد از مدال های کسب شده توسط ورزشکاران همدانی بوده است و از لحاظ آماری 88 درصد ورزشکاران اعزامی به این رقابتها صاحب مدال شده اند.

منعم افزود: 88 درصد ورزشکاران اعزامی همدان به بازیهای آسیایی صاحب مدال شدند که امیدواریم این تعداد در بازیهای پاراآسیایی به 100 درصد برسد.

وی با اشاره به برنامه های آتی این اداره کل در راستای استعدادیابی قهرمانان گفت: قطعا نخبه پروری و قهرمان پروری در ورزش به همین جا ختم نخواهد شد و قرار است جشنواره نخبگان ورزشی اوایل آذرماه در سراسر استان برگزار شود تا شاهد پررش استعدادهای جدید و نخبه در ورزش استان و کشور باشیم.

وی با اشاره به تلاش دستگاه ورزش استان‌همدان در بحث معرفی توانمندی ورزش همدان در رویداد همدان ۲۰۱۸ بیان کرد: تا امروز چندین برنامه ورزشی را به همین مناسبت در راستای معرفی استان برگزار کرده‌ایم که برگزاری مسابقات آسیایی شطرنج که کشورهای آسیایی در آن حضور داشتند به معرفی این رویداد کمک بزرگی کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان‌ همدان عنوان کرد: چند رویداد بزرگ ورزشی را نیز به زودی در پیش خواهیم داشت تا هرچه بیشتر بتوانیم در بحث تبلیغ رویداد همدان ۲۰۱۸ موفق عمل کنیم.

منعم با اشاره به برگزاری مجامع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی استان‌همدان اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا به امروز ۱۲ مجمع انتخاباتی و سه مجمع سالیانه هیئت‌های ورزشی استان‌همدان را برگزار کرده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان‌همدان با اشاره به لزوم برگزاری مجامع سالیانه گفت: مجامع سالیانه همواره یکی از تأکیدات ما به هیئت ورزشی استان‌همدان بوده اما چون ریاست این مجامع بر عهده روسای فدراسیون‌ها است توقع داریم فدراسیون نیز در برگزاری مجامع سالیانه تأکید بیشتری داشته باشد.