شهریه باشگاه‌های‌ ورزشی در همدان یکسان است

گروه ورزش: همدان 260 باشگاه ورزشی دارد که نرخ شهریه‌ها در تمامی این باشگاه‌ها یکسان است و فرقی نمی‌کند این باشگاه‌های ورزشی در کدام منطقه شهر واقع شده باشند.     به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، همدان 260 باشگاه ورزشی دارد که نرخ شهریه‌ها در تمامی این باشگاه‌ها یکسان است و […]

گروه ورزش: همدان 260 باشگاه ورزشی دارد که نرخ شهریه‌ها در تمامی این باشگاه‌ها یکسان است و فرقی نمی‌کند این باشگاه‌های ورزشی در کدام منطقه شهر واقع شده باشند.

 

 

به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، همدان 260 باشگاه ورزشی دارد که نرخ شهریه‌ها در تمامی این باشگاه‌ها یکسان است و فرقی نمی‌کند این باشگاه‌های ورزشی در کدام منطقه شهر واقع شده باشند.

سخنگوی اداره ‌کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی در استان درجه‌بندی نشده‌اند می‌گوید: بالا یا پایین شهر واقع شدن باشگاه‌های دولتی و خصوصی تأثیری بر میزان شهریه آن‌ها ندارد. اگر شخصی با چنین موردی برخورد کرد تخلف است و می‌تواند از باشگاه مربوطه شکایت کند.

حمداله چاروسایی با اشاره به هزینه باشگاه‌ها، توضیح می‌دهد: نرخ باشگاه‌های تک‌منظوره و دومنظوره متفاوت است. فرق این 2 باشگاه در این است که در باشگاه‌های تک‌منظوره فقط بانوان یا فقط آقایان فعالیت می‌کنند اما باشگاه‌های دومنظوره چرخشی هستند و در صبح و عصر خانم‌ها و آقایان در آن فعال هستند. وی بیان می‌کند: شهریه آمادگی جسمانی اماکن دولتی بانوان با احتساب 10 دقیقه استفاده از دستگاه‌های هوازی 15 هزار تومان، آمادگی جسمانی سالن تک‌منظوره خصوصی بانوان با احتساب 10 دقیقه استفاده از دستگاه‌های هوازی 35 هزار تومان و آمادگی جسمانی سالن دومنظوره خصوصی بانوان با احتساب 10 دقیقه استفاده از دستگاه‌های هوازی 25 هزار تومان است.

 

مربی و نرخ شهریه

چاروسایی می‌گوید: نرخ شهریه‌ها هر سال به پیشنهاد اداره‌ کل ورزش و جوانان، تعزیرات و اتاق بازرگانی تصویب می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که گاهی برخی باشگاه‌ها نرخ شهریه را با این توجیه که مربیان ما کارت درجه یک، دو یا سه دارند متفاوت اعلام می‌کنند، می‌گوید: داشتن مربی با داشتن کارت‌های مربیگری درجه یک یا دو هیچ تأثیری بر شهریه ندارد.

 

نظارت

سخنگوی اداره کل ورزش و جونان استان اظهار می‌کند: 260 باشگاه ورزشی در استان شامل بدنسازی، آمادگی جسمانی، کشتی، فوتبال، بوکس، کاراته، تکواندو، رزمی، بیلیارد، گلف، بسکتبال، والیبال، فوتسال، شنا، پهلوانی و زورخانه‌ای، پینگ‌پنگ، بدمینتون، تیروکمان، تیراندازی، سوارکاری، هندبال، کونگ‌فو، ورزش‌های هوایی، پینت‌بال، یوگا و موارد دیگر فعال است.

وی اضافه می‌کند: باشگاه‌ها تحت نظارت هیأت پرورش اندام و بدنسازی، کارشناسان اداره ‌کل ورزش و جوانان و اماکن نیروی انتظامی فعالیت می‌کنند.

چاروسایی خاطرنشان می‌کند: همچنین تیمی متشکل از مسئولان امور باشگاه‌ها و اماکن بر باشگاه‌ها نظارت دارند و جدای از این‌ها نیز اماکن نیروی انتظامی می‌تواند مستقیم بر باشگاه‌ها نظارت داشته باشد.

سخنگوی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان همدان ادامه می‌دهد: در صورت بروز هرگونه مشکلی ورزشکاران می‌توانند به واحد بازرسی واقع در خیابان پاستور، اداره ‌کل ورزش و جوانان استان همدان مراجعه کنند یا شکایت، انتقاد، پیشنهاد خود را به شماره پیامک 50002042 ارسال کنند. همچنین در سایت اداره‌ کل ورزش و جوانان نیز امکان درج پیشنهاد و انتقاد وجود دارد. وی ادامه می‌دهد: باید در باشگاه‌ها برای آقایان و بانوان موسیقی بدون کلام استفاده شود، در غیر این صورت با باشگاه‌ها برخورد می‌شود.

 

بیمه

چاروسایی با اشاره به بیمه ورزشی اظهار می‌کند: بیمه ورزشی در سال جاری برای هر ورزش 15 هزار تومان است و داشتن کارت بیمه برای هر ورزشکار الزامی است.

وی می‌افزاید: ورزشکاران می‌توانند کارت‌های ورزشی خود را از دفتر هیأت پزشکی ورزشی واقع در خیابان پاستور، جنب اداره کل ورزش و جوانان همدان و همچنین از خود باشگاه‌هایی که ثبت‌نام می‌کنند، دریافت کنند. سخنگوی اداره کل ورزش و جونان استان همدان بیان می‌کند: داشتن یک کارت بیمه ورزشی برای چندین رشته کافی است؛ مثلا برای فردی که در رشته ایروبیک، دوومیدانی و رالی ثبت‌نام کرده، یک کارت بیمه برای هر 3 رشته کافی است و نیازی نیست که 3 کارت مجزا داشته باشد.

وی می‌گوید: دیده شده ورزشکاران هزینه کارت ورزشی را می‌دهند اما کارت را تحویل نمی‌گیرند که این تخلف است و در صورت بروز هر گونه مشکل شامل استفاده از بیمه نمی‌شوند.

 

مواد نیروزا

چاروسایی بیان می‌کند: فروش مواد نیروزا و مکمل‌های غیرمجاز در باشگاه‌ها ممنوع است و با آن برخورد می‌شود. سخنگوی اداره کل ورزش و جونان استان همدان عنوان می‌کند: هر زمان برای ورزشکاری در باشگاه و محل ورزش اتفاقی بیفتد با تأیید مدیر باشگاه فرد به هیأت پزشکی ورزشی مراجعه می‌کند و فرم‌های مخصوص را پر می‌کند تا اقدامات لازم انجام شود.

نویسنده: مهری درویش‌قنبر