افزایش ظرفیت سالن‌های سینمایی استان همدان

گروه فرهنگ و هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از افزایش ظرفیت سالن‌های سینمایی استان همدان خبر داد و با بیان اینکه ۳۸۰ صندلی به ظرفیت سینماها اضافه شده است، گفت: در حال حاضر ۱۱۵ نشریه و پایگاه خبری در استان همدان فعال است که ۶۰ درصد مجوزها در دو سال اخیر صادر […]

گروه فرهنگ و هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از افزایش ظرفیت سالن‌های سینمایی استان همدان خبر داد و با بیان اینکه ۳۸۰ صندلی به ظرفیت سینماها اضافه شده است، گفت: در حال حاضر ۱۱۵ نشریه و پایگاه خبری در استان همدان فعال است که ۶۰ درصد مجوزها در دو سال اخیر صادر شده است.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، فاضل عبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ حوزه ظریف و حساسی است، اظهار داشت: به همین دلیل تلاش شده در راستای اجرای فرامین رهبری قدم برداشته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه همدان استانی فرهنگی است و انجام فعالیت‌های فرهنگی در آن ارتقا دارد، گفت: وجود مفاخر و دانشمندان، موقعیت جغرافیایی و آثار طبیعی و تاریخی این استان ویژگی خاصی به آن بخشیده است و مسئولان استان همدان با هم افزایی در راستای توسعه برنامه های فرهنگی قدم بر می دارند.

وی از تلاش برای تقویت بنیاد بوعلی سینا خبر داد و با بیان اینکه سال گذشته بزرگداشت برخی مفاخر استان همدان برگزار شد، عنوان کرد: بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی در برنامه قرار دارد و اسفندماه سال جاری در همدان و اسدآباد برگزار می شود.

عبادی با بیان اینکه برای تکریم بزرگان برنامه‌ای با عنوان «اردیبهشت مفاخر» در استان همدان شکل گرفته است، گفت: در اردیبهشت ماه امسال از بزرگانی چون استاد جواد محقق تجلیل و ۶ مراسم بزرگداشت نیز امسال در شهرستان‌های استان همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه توسعه برگزاری برنامه های مرتبط با حوزه کودکان و نوجوانان مدنظر است، گفت: استان همدان قابلیت تبدیل به قطب برنامه های کودک و نوجوان را داراست و تلاش شده برنامه‌ها در این محور باشد.

وی از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم نوجوان، برگزاری جشنواره شعر فجر و تلاش برای ترویج روحیه شادی و نشاط در جامعه خبر داد و گفت: در حوزه موسیقی ۲۳۵ اجرا در استان همدان صورت گرفته است.

عبادی با بیان اینکه ۴۵۰ هزار نفر از برنامه های کودک و نوجوان بازدید داشته اند، گفت: در حوزه فرهنگ و رسانه نیز اقداماتی انجام شده و  با توجه به شکل‌گیری خانه مطبوعات کارهای تصدی‌گری، حمایت و نظارت در حوزه مطبوعات به خانه مطبوعات واگذار شده به طوری که هزینه ها کاهش و اثر بخشی برنامه ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اهالی رسانه کارها را اثربخش تر انجام می دهند، گفت: حدود یک‌هزار واحد فرهنگی بخش خصوصی زیر پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از صدور ۱۱۵ مجوز در بخش فرهنگ و رسانه در استان همدان سخن گفت و افزود: امسال مجوز چاپ کتاب به استان همدان واگذار شده است.

عبادی با تاکید بر اینکه عدالت فرهنگی از برنامه‌های ارشاد اسلامی استان همدان است و در این راستا سعی شده جشنواره‌های استانی شهرستان‌ها دوره‌ای برگزار شود، گفت: در دهه کرامت جشنواره ملی دوبیتی و رباعی رضوی که بی ارتباط با نام همدان و باباطاهر نیست، به میزبانی این استان برگزار خواهد شد.

وی از افزایش ظرفیت سالن‌های سینمایی استان همدان خبر داد و با بیان اینکه ۳۸۰ صندلی به ظرفیت سینماها اضافه شده است، گفت: در حال حاضر ۱۱۵ نشریه و پایگاه خبری در استان همدان فعال است که ۶۰ درصد مجوزها در دو سال اخیر صادر شده است.

وی از تولید و اجرای سالانه ۱۰۰ نمایش در استان همدان خبر داد و گفت: در حوزه قرآن و موسسات قرآنی نیز ترویج فعالیت ها مدنظر بوده و ۳۱ هزار نفر در این حوزه آموزش دیده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه پارسال ۲۴ برنامه ملی، استانی و بین‌المللی برگزار شده و در سال جاری ۲۸ برنامه در این سبک برگزار می شود، گفت: ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در استان همدان فعال است که برنامه های متنوع برگزار می کند.

وی همچنین با بیان اینکه در جشنواره دوبیتی رضوی بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده است، افزود: اختتامیه این جشنواره ۲۰ مردادماه در آرامگاه باباطاهر برگزار و از ۸ برگزیده اصلی، ۸ برگزیده قابل تقدیر و ۸ برگزیده شهرستانی تجلیل خواهد شد.

عبادی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ نفر در حوزه مطبوعات استان همدان فعال هستند، گفت: مطبوعات و رسانه چشم بیدار جامعه در زمینه اطلاع‌رسانی هستند و خبرنگاران نیز بر ترویج اخلاق تاکید دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در آستانه هفته دولت برنامه «صبای جوانی» با هدف پاسداشت چهره های جوان فرهنگی برگزار می‌شود که فراخوان آن نیز ارائه شده است، گفت:این برنامه ویژه سنین ۱۵ تا ۳۵ سال است و تاکنون ۶۰ پرونده به دبیرخانه رسیده و در آن روز از ۳۶ جوان برگزیده تجلیل خواهد شد.