مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا در همدان برگزار می شود

رئیس هیات شطرنج استان گفت: شهر همدان طی روزهای چهارم تا سیزدهم مرداد ماه میزبان رقابت‌های شطرنج جام ملت‌های آسیا در دو بخش مردان و بانوان خواهد بود.  به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” احمد علی بابایی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در برنامه هیات، در تابستان سال 97 میزبانی از 3 رویداد بزرگ ملی و […]

رئیس هیات شطرنج استان گفت: شهر همدان طی روزهای چهارم تا سیزدهم مرداد ماه میزبان رقابت‌های شطرنج جام ملت‌های آسیا در دو بخش مردان و بانوان خواهد بود.

 به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” احمد علی بابایی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در برنامه هیات، در تابستان سال 97 میزبانی از 3 رویداد بزرگ ملی و فراملی ثبت شده تا تابستان سال 97 برای همدانی‌ها به تابستانی شطرنجی تبدیل شود.

وی افزود: نخستین رویداد مهم شطرنجی که در تابستان امسال به میزبانی شهر همدان برگزار می‌شود مسابقات جام ملت‌های آسیا است و 9تیم خارجی به همراه 3 تیم از کشورمان در بخش مردان و 2 تیم در بخش بانوان شرکت خواهند کرد.

رئیس هیات شطرنج استان گفت: این مسابقات هر 2 سال یک بار برگزار می‌شود و اینبار میزبانی از آن بر عهده شهر همدان است تا قهرمانان مطرح شطرنج آسیا برای اولین بار در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به رقابت بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: این برای سومین بار است که رقابت‌های شطرنج جام ملت‌های آسیا به‌میزبانی ایران برگزار می‌شود و کشورمان پیش از این در سال‌های 2006 در اصفهان و 2014 در تبریز میزبان این رویداد بود.

احمد علی بابایی اظهار کرد: مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا از چهارم مرداد ماه آغاز و تا 13 مرداد ادامه خواهد داشت و نفرات برتر در مراسم اختتامیه که با حضور مسئولان استانی برگزار می شود تجلیل می شوند.

وی افزود: در بخش مردان این رقابتها شطرنج بازانی از کشورهای چین، هند، قزاقستان، ویتنام، ازبکستان، بنگلادش، سوریه، عمان، افغانستان و سه تیم از ایران به نام های ایران قرمز، ایران سفید و ایران سبز با هم به رقابت می پردازند.

رئیس هیات شطرنج استان گفت: در بخش بانوان این رقابتها نیز شطرنج بازانی از کشورهای چین، قزاقستان، هند، ویتنام، سوریه، ازبکستان و دو تیم ایران سبز و ایران قرمز به رقابت می پردازند.

وی افزود: تیم‌های قهرمان در هر دو بخش مردان و بانوان قادر خواهند بود تا در رقابت‌های تیمی منتخب جهان که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، شرکت کنند.