بانوی والیبالیست همدانی؛ آماده برای پارالمپیک ریو

گروه ورزش: بانوی والیبالیست همدانی؛ آماده برای پارالمپیک ریو است.       به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، زهرا نجاتی‌عارف، عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان، به زودی عازم مسابقات پاراالمپیک ریو خواهد شد. نجاتی‌عارف که متولد 1373 است در گفت‌و‌گو با همشهری اظهار می‌کند:  تابستان امسال در برنامه‌ اردوهای پاراالمپیک […]

گروه ورزش: بانوی والیبالیست همدانی؛ آماده برای پارالمپیک ریو است.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، زهرا نجاتی‌عارف، عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان، به زودی عازم مسابقات پاراالمپیک ریو خواهد شد. نجاتی‌عارف که متولد 1373 است در گفت‌و‌گو با همشهری اظهار می‌کند:  تابستان امسال در برنامه‌ اردوهای پاراالمپیک ریو 2016 برزیل و مسابقه مشترک با روسیه که در 24 مردادماه 95 برگزار می‌شود، شرکت می‌کنم. نجاتی‌عارف با اشاره به مسابقه مشترک با روسیه، اظهار می‌کند: این مسابقات می‌توانند در بحث آنالیز و ترکیب تیم کمک خوبی باشد برای حضور در مسابقات المپیک 2016 که 18 شهریور امسال در برزیل برگزار می‌‌شود. وی درباره تیم‌هایی که باید در مسابقات پاراالمپیک به مصاف آن‌ها بروند، می‌گوید: به‌اندازه کافی از آن‌ها شناخت داریم و با توجه به این شناخت نسبت به حریفان مسیر سختی را پیش رو داریم؛ اما هدف تیم قرار گرفتن بر سکوی اول تا سوم قهرمانی پاراالمپیک است که امیدوارم به آن برسیم.

 

حریفان اصلی ایران

این عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان با اشاره به حریفان تیم ایران در مسابقات پاراالمپیک ریو، بیان می‌کند: تیم‌های چین و آمریکا حریفان اصلی تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران در پاراالمپیک هستند که برای صعود از گروه خود باید نتیجه لازم را مقابل این دو تیم کسب کنیم و برتری خود را به رخ آن‌ها بکشیم.

نجاتی‌عارف با بیان اینکه هشتمین مرحله از اردوی تیم ملی به زودی در تهران برگزار می‌شود، اظهار می‌کند: هر مرحله از اردوی برگزار شده 15 روزه بود که طی آن توانستیم با تمرین‌های لازم به هماهنگی‌ای که مد نظر داشتیم برسیم.

وی با اشاره به وضعیت مدیریت در والیبال نشسته همدان، می‌افزاید: با توجه به اینکه مدیریت تیم ورزشی والیبال نشسته همدان بسیار خوب بوده و توانسته تا به اینجا تکنیک‌های بسیار خوبی ارائه دهد امیدوارم بتوانیم مقام‌های بسیار خوبی را کسب کنیم.

 

حضور در مسابقات جهانی

این عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان با اشاره به موفقیت‌هایش در این رشته اضافه می‌کند: در مسابقات پاراآسیایی 2014 اینچئون چین حضور داشتم و موفق به کسب مقام دوم این مسابقات شدم و توانستم مدال نقره را در این مسابقات به خود اختصاص دهم. نجاتی‌عارف با بیان اینکه به واسطه همین مقام توانستم سهمیه پاراالمپیک را کسب کنم، اضافه می‌کند: آخرین مسابقه‌ای که شرکت کردم نوروز 95 در مسابقات بین قاره‌ای در چین بود که برای اولین بار در این مسابقه شرکت کردیم و توانستیم از رنکینگ دو به رنکینگ پنج صعود کنیم.

 

مشکل رفت و آمد

نجاتی‌عارف با اشاره به اینکه رشته والیبال نشسته از نظر تکنیک‌ها فرقی با رشته والیبال ایستاده ندارد، بیان می‌کند: تفاوت‌های این رشته با رشته والیبال ایستاده در ابعاد سالن ورزشی است و زمین ورزشی کوچک‌تری نسبت به والیبال ایستاده دارد.

نجاتی‌عارف با اشاره به مشکلاتش عنوان می‌کند: از مشکلات من در این رشته ورزشی رفت‌وآمد به سالن‌های ورزشی و حضور در مسابقات به دلیل شرایط جسمی است. فقط خانواده‌ام برای فراهم آوردن امکانات رفت و آمدم تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه رشته ورزشی والیبال نشسته را در استان همدان رسول منعم، مدیرکل ورزش و جوانان، و ناصر احمدیان، رئیس هیأت ورزش جانبازان و معلولان، حمایت می‌کنند، می‌گوید: از مشکلات این رشته ورزشی کمبود حمایت‌کنندگان در سطح استان از این رشته است چراکه اگر حمایت‌کنندگان بیشتری وجود داشته باشد این رشته توسعه و پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

 

ورزش مفید

این عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان با بیان اینکه والیبال ورزشی مفید برای هم افراد سالم و هم افراد معلول است، بیان می‌کند: در درجه دوم چون افراد معلول خصلت گوشه‌گیری دارند، این ورزش کمک می‌کند روحیه این افراد بهتر شود.

نجاتی‌عارف با اشاره به اینکه شعار «معلولیت محدودیت نیست» را می‌توان به وضوح در این رشته ورزشی دید، ادامه می‌دهد: به همین دلیل از معلولانی که گوشه عزلت گزیده‌اند می‌خواهم به ورزش والیبال یا به هر ورزش دیگری که علاقه دارند روی آورند.

وی در پایان عنوان می‌کند: از خانواده‌ام و اداره کل ورزش و جوانان استان همدان که امکانات و شرایط لازم را برای ما فراهم آوردند تشکر می‌کنم و امیدوارم امسال بتوانم مقام خوبی را در مسابقات کسب کنم.

عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان اظهار می‌کند: از سال 90 در رشته والیبال فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کردم و در 4 سال گذشته همواره عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشور بودم و در پست دریافت‌کننده قدرتی فعالیت دارم. من از ابتدا به والیبال علاقه داشتم اما به دلیل معلولیتم نمی‌توانستم در رشته والیبال ایستاده فعالیت کنم. وی می‌افزاید: بنابراین تصمیم گرفتم با تشویق‌های مداوم خانواده و همسرم در رشته والیبال نشسته فعالیت کنم و با وجود مشکلات فراوان از نظر معلولیت این رشته را به صورت حرفه‌ای ادامه دهم و مشکلات را پشت سر بگذارم.