دولت در دفاع از منافع و حقوق ملت ايران کوتاه نمي آيد/توان توليد دفاعي دو برابر شده است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح کشور گفت: دولت در کنار مجلس شوراي اسلامي، قوه قضاييه و ديگر ارکان نظام و همه کساني که نگران سرنوشت و آينده انقلاب و کشور هستند هرگز در دفاع از حقوق و منافع ملت ايران کوتاه نمي آيد و در اين راه هيچ سستي و کم کاري نمي کند. […]

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح کشور گفت: دولت در کنار مجلس شوراي اسلامي، قوه قضاييه و ديگر ارکان نظام و همه کساني که نگران سرنوشت و آينده انقلاب و کشور هستند هرگز در دفاع از حقوق و منافع ملت ايران کوتاه نمي آيد و در اين راه هيچ سستي و کم کاري نمي کند.

به گزارش “فردای همدان”، سردار حسين دهقان، شامگاه دوشنبه در همايش روز تويسرکان در جمع مردم اين شهرستان افزود: جمهوري اسلامي امروز باوجود همه تهديدها و توطئه هاي دشمنان، با تمام توان و اقتدار از حقانيت ملت ايران دفاع مي کند.
دهقان با اشاره به شرايط ايجاد شده در مقطع زماني پس از برجام و توافق هسته اي گفت: از يک سو جمهوري اسلامي ايران توان فناوري هسته اي خود را گسترش داد و از سوي ديگر آمريکا و متحدانش پيام و پيشنهاد برپايي مذاکرات را به ايران اسلامي دادند.
وي اظهار کرد: اين پيام در شرايطي بود که جمهوري اسلامي ايران مورد تحريم هاي يک جانبه و چند جانبه غرب و آمريکا و ذيل بند هفت منشور سازمان ملل متحد قرار گرفته بود و فقط گزينه نظامي عليه کشور ما اعمال نشده بود.
دهقان ادامه داد: با اين حال تيم مذاکره کننده هسته اي با تاکيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر اينکه دشمن هرگز دست از دشمني خود بر نمي دارد و نبايد به آن اميد بست، مسير مذاکرات را با رعايت همه حقوق و منافع ملت ايران پيش بردند.
** ايران بيشترين امتياز هسته اي را در برجام گرفت
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح بيان کرد: در جريان برجام، جمهوري اسلامي ايران بيشترين حد ممکن امتيازات در زمينه حقوق هسته اي را بدون انحراف گرفت و حقانيت ملت و نظام اسلامي ايران و ناروا بودن تحريم ها به همه دنيا ثابت شد.
دهقان تاکيد کرد: در عين حال به طور طبيعي افراد و گروه هايي که در داخل رژيم اشغالگر قدس، آمريکا و برخي کشورهاي عرب منطقه نمي خواهند حقوق هسته اي ملت ايران در سايه برجام به رسميت شناخته شود در مسير اجراي تمام عيار برجام کارشکني و سنگ اندازي مي کنند.
وي افزود: مهم اين است که ملت ايران با وحدت و همدلي در پرتو تدابير رهبر معظم انقلاب مسير حرکت خود را ادامه دهند هر چند اختلافات جزئي در مورد برجام در داخل کشور وجود داشته باشد.
دهقان تصريح کرد: نبايد اين گونه تصور شود که دولت به هر قيمت به دنبال به فرجام رسيدن برجام است و خلاف منافع ملت حرکتي را انجام مي دهد.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به مواضع صريح و شفاف جمهوري اسلامي ايران در زمينه توان و بنيه دفاعي کشور گفت: انرژي صلح آميز هسته اي و بدون بکارگيري در موارد نظامي را حق خود مي دانيم و در تامين اقلام دفاعي و تجهيزات نظامي مورد نياز کشور هرگز غفلت نکرده و چشم انتظار کمک هاي ديگر کشورها نخواهيم بود.
وي تصريح کرد: برد موشک ها و سلاح هاي نظامي خود را متناسب با تهديداتي که احساس مي کنيم، تنظيم مي کنيم و توان افزايش برد موشک هاي کنوني را در صورت لزوم داريم اما اکنون نيازي به اين کار نداريم.
دهقان خاطر نشان کرد: در طول دو و نيم سال گذشته، توان توليدي ما در بخش امور دفاعي دو برابر شده و هرگز براي افزايش توان دفاعي خود از هيچ کس اجازه نمي گيريم.
وي تاکيد کرد: امروز آمريکا، صهيونيسم جهاني و متحدان مرتجع و عرب آنها، منطقه را به محيطي پر آشوب و فتنه انگيز براي رسيدن به اهداف خود تبديل کرده اند.
وي اذعان کرد: اکنون عربستان سعودي با نوکري تمام قد از نظام سلطه جهاني از دامن زدن آتش فتنه بزرگ در منطقه حمايت مي کند و طرح استکبار مبني بر شعله ور شدن جنگ قومي، قبيله اي و مذهبي را پيش مي برد.
دهقان با اشاره به اينکه نظام سلطه جهاني پس از طرح ايران هراسي و طرح جنگ شيعه و سني، امروز به دنبال دامن زدن به جنگ عرب و عجم است تصريح کرد: در اين ميان گروه هاي تکفيري مانند داعش که خود را نماينده اسلام معرفي مي کنند، جوامع اسلامي را ناامن کرده و به امنيت رژيم صهيونيستي در منطقه کمک مي کنند.
وي ادامه داد: حکام ناکارآمد و مغرور سعودي امروز به گسترش اين جنگ و فتنه دامن مي زنند اما رهبر معظم انقلاب با عمق بصيرت و هوشياري از افتادن جوامع اسلامي و جمهوري اسلامي ايران در اين دام جلوگيري مي کند.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح خاطرنشان کرد: در اين ميان عجيب آن است که کساني که ديروز در قالب عمليات به اصطلاح فروغ جاويدان به ايران اسلامي حمله کردند دوباره در ميان دشمنان ملت جاي گرفته اند.
وي تصريح کرد: گويا هنوز تاريخ موفق نشده به اين کوردلان منافق و بدبخت بياموزد که سر انجام دشمني و خيانت عليه ملت ايران، شکست و ذلالت است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود ياد و خاطره ايثارگران و شهداي عمليات مرصاد و 38 شهيد تويسرکاني اين عمليات را گرامي داشت و خاطرنشان کرد: اين عمليات از اهميت بي بديلي در رقم خوردن سرنوشت جمهوري اسلامي ايران پس از پذيرش قطعنامه 598 برخوردار است شهداي تويسرکان نيز از بزرگترين نقش آفرينان اين عمليات بودند.
دهقان متذکر شد: امنيت، اقتدار و آبادني امروز کشور مرهون مجاهدت و ايثارگري هاي شهدا و رزمندگان است و ملت ايران اکنون نيز با تمام توان از سه عنصر ايمان، رهبري و مردم گرايي براي رسدن به پيروزي نهايي پيروي مي کند.
در پايان اين آيين از چند تن از خانواده هاي شهداي عمليات مرصاد در تويسرکان تجليل و از تمبر يادبود روز تويسرکان رونمايي شد.
روز پنجم مرداماه همزمان با تشييع پيکر 38 شهيد عمليات مرصاد و برگزاري اولين نماز جمعه تويسرکان در سال پيش روز تويسرکان نامگذاري شده است.
تويسرکان يکي از شهرستان هاي استان همدان واقع در 90 کيلومتري شهر همدان است که بيش از 750 شهيد را تقديم انقلاب اسلامي کرده است.