مجموعه تلويزيوني علي‌البدل فرصتي براي ارتقاي گردشگري روستايي همدان

نايب رئيس شوراي اسلامي شهرستان همدان بر استفاده از فرصت به وجود آمده پس از پخش سريال علي‌البدل در راستاي جذب گردشگر تأکيد کرد. به گزارش “فردای همدان”، مجيد قره باغي با اشاره به زيبايي‌هاي خدادادي و مناظر چشم‌نواز طبيعي چهار روستاي هدف گردشگري «ورکانه»، «سيمين»، «شورين» و «اشتران» به تصوير درآمده در سريال علي‌البدل، […]

نايب رئيس شوراي اسلامي شهرستان همدان بر استفاده از فرصت به وجود آمده پس از پخش سريال علي‌البدل در راستاي جذب گردشگر تأکيد کرد.

به گزارش “فردای همدان”، مجيد قره باغي با اشاره به زيبايي‌هاي خدادادي و مناظر چشم‌نواز طبيعي چهار روستاي هدف گردشگري «ورکانه»، «سيمين»، «شورين» و «اشتران» به تصوير درآمده در سريال علي‌البدل، افزود: بيان اين ظرفيت‌ها در قالب هنري مي‌تواند پاي گردشگران زيادي را به کوچه‌پس‌کوچه‌هاي آنها باز کند و به اقتصاد گردشگري منطقه و توسعه گردشگري روستايي کمک شاياني کند.

وي ادامه داد: اينکه در سريال لهجه و لباس خاصي وجود ندارد و آدرسي در مورد مکان بازي داده نمي‌شود، باتوجه به نوع گفتمان و عملکرد اعضا شوراي اسلامي روستا نکته مثبتي است ولي اگر اين امر باعث ناشناخته ماندن روستاهاي هدف گردشگري شود و نفعي براي مردم منطقه نداشته باشد، اين گونه برنامه‌ها بي‌فايده است.

نايب رئيس شوراي اسلامي شهرستان همدان بيان کرد: در هر صورت اين سريال مي‌تواند تلنگري جدي براي مسؤولان و مديران باشد تا بتوانند از فرصت ناب به وجود آمده نهايت استفاده را ببرند و تمام تلاش خود را براي تبديل فرصت‌هاي بالقوه به فعل به کار گيرند تا ضمن جذب گردشگر، باعث رونق اقتصادي در منطقه شوند.

قره باغي افزود: بايد پذيرفت شرايط کار در فضاي خارج از پايتخت سخت‌تر است اما همين که گروهي شهامت به خرج داده و براي انعکاس و به تصوير کشيدن تنوع فرهنگ و جاذبه‌هاي طبيعي اين روستاها اقدام کرده‌اند، جاي خوشحالي دارد و بايد از اين کار حمايت همه جانبه شود.

وي ادامه داد: در اين مسير نقش شوراها بسيار حياتي است و مي‌توانند جريان‌سازي خوبي انجام دهند به ويژه اگر بتوان با برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي، نگاه و نگرش اهالي روستاها را به مقوله گردشگري تغيير داد تا از فرصت مغتنم به وجود آمده استفاده کنند.

نماينده شوراي اسلامي شهر جورقان در شوراي اسلامي شهرستان همدان عنوان کرد: اميد است براي اينکه اين پروژه تا معرفي ساير مناطق بکر شهرستان ادامه پيدا کند، مسؤولان امر به صورت جدي وارد عمل شوند و با همفکري و تعامل دستگاه‌ها و ورود بخش خصوصي ضمن حفظ اصالت مکان‌هاي تصويربرداري اين سريال، روزي شاهد تحقق جذب گردشگر و معرفي اين مناطق به کشور باشيم.

انتهای پیام/