همايش ملي سيدجمال الدين 24 اسفندماه در اسدآباد برگزار مي شود

گروه فرهنگ و هنر: مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان با اشاره به نامگذاري فرهنگي امسال به نام سيدجمال الدين اسدآبادي گفت: در اين راستا همايش ملي سيدجمال الدين اسدآبادي در 24 اسفند ماه با حضور شخصيتهاي برجسته کشوري در زادگاهش اسدآباد برگزار مي شود. به گزارش “فردای همدان”، فاضل عبادي در ستاد هماهنگي برگزاري […]

گروه فرهنگ و هنر: مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان با اشاره به نامگذاري فرهنگي امسال به نام سيدجمال الدين اسدآبادي گفت: در اين راستا همايش ملي سيدجمال الدين اسدآبادي در 24 اسفند ماه با حضور شخصيتهاي برجسته کشوري در زادگاهش اسدآباد برگزار مي شود.

به گزارش “فردای همدان”، فاضل عبادي در ستاد هماهنگي برگزاري همايش سيدجمال الدين اسدآبادي، گراميداشت مفاخر را از اولويتهاي فرهنگ و ارشاد اسلامي دانست و افزود: جشنواره حکمت سينوي و همايش ميرسيد علي همداني در 2 سال گذشته با اين هدف برگزار شده است.

وي تصريح کرد: نامگذاري فرهنگي امسال به نام سيدجمال الدين اسدآبادي از سوي استاندار همدان در راستاي ارج نهادن به مفاخر و مشاهير انجام شده است.

عبادي خاطرنشان کرد: پيش از اين قرار بود همايش در روز 18 اسفند برگزار شود که به دليل حضور شخصيتهاي کشوري اين برنامه به تعويق افتاد.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي قرائت پيام رئيس جمهوري به همايش سيدجمال الدين اسدآبادي، تجليل از چهره هاي شاخص در عرصه سيدجمال شناسي، رونمايي از تنديس سيدجمال را از برنامه هاي اين همايش ذکر کرد.

وي افزود: سخنران ويژه اين همايش هنوز قطعي نيست اما وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، دکتر ولايتي و مسجد جامعي وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي سه گزينه پيشنهادي هستند.

سيدجمال الدين اسدآبادي به دانش آموزان کشور شناسانده شود

فرماندار اسدآباد با تاکيد بر شناساندن سيدجمال الدين اسدآبادي بعنوان يکي از مفاخر ملي به دانش آموزان گفت: گنجاندن درسي به نام سيدجمال شناسي در سر فصل دروس آموزش و پرورش ضروري است.

حسين افشاري اظهار کرد: فرزندان ايران زمين در صورت شناختن مفاخر ملي و ديني فريب زرق و برق بيگانگان را نخواهند خورد.

وي تصريح کرد: اگر دانش آموزان از کودکي با سيدجمال الدين اسدآبادي و آرمان ها و انديشه هايش آشنا شوند در نوجواني و جواني واژه هاي بيداري، ظلم ستيزي و وحدت ملي معنا و مفهموم بهتري برايشان خواهد داشت.

فرماندار اسدآباد همچنين آموزش هاي ضمن خدمت با عنوان بيداري اسلامي و موضوع سيدجمال الدين اسدآبادي را براي کارکنان دولت و معلمان ضروري دانست.

سيدجمال الدين اسدآبادي متفکر و مصلح بزرگ جهان اسلام سال 1217 شمسي در اسدآباد ديده به جهان گشود وي سياستمداري فرهيخته بود که با مجاهدت فراوان در کشورهاي اسلامي، توانست سبب بيداري مسلمانان در برابر ظلم و استبداد زمانه شود و در اين راه نيزبه شهادت رسيد.

18 اسفند سالروز شهادت سيدجمال الدين اسدآبادي است که در تقويم به نام روز بيداري اسلامي ثبت شده است.

انتهای پیام/