نشست خبری آنلاین “فردای همدان” با مدیر روابط‌عمومی مخابرات همدان برگزار شد

نشست خبری آنلاین “فردای همدان” با مدیر روابط‌عمومی مخابرات استان همدان برگزار شد.       به گزارش “فردای همدان”، حسن پور، مدیر روابط‌عمومی مخابرات استان همدان در گفتگوی آنلاینی که برگزار شد به سوالات مخاطبین جواب داد که متن کامل این گفتگوها را می‌خوانید. حسن پور در ابتدا اظهار می کند: دوستان یکی از […]

نشست خبری آنلاین “فردای همدان” با مدیر روابط‌عمومی مخابرات استان همدان برگزار شد.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، حسن پور، مدیر روابط‌عمومی مخابرات استان همدان در گفتگوی آنلاینی که برگزار شد به سوالات مخاطبین جواب داد که متن کامل این گفتگوها را می‌خوانید.

حسن پور در ابتدا اظهار می کند: دوستان یکی از ویژگی‌های ارتباطات مجازی، از جمله ارتباطات تلگرامی، سطحی و کم عمق بودن اغلب آن‌هاست. با توجه به این ویژگی، فضای مجازی، استعداد این را دارد که کاربرانش به جماعتی از معتادان منفعل و بی‌اندیشه و بازنده تبدیل شوند.

اما به نظر من همین کاربران  می توانند با تلفیق دانایی و ابتکار، زمینه‌ای را برای شکوفا شدن ارتباطات اثربخش فراهم آورند. این خلاقیت خدا را شکر امروز همین ارتباطی است که در گروه شما اتفاق افتاده است و نه تنها اعتیاد، ‌انفعال، کم‌خردی و هدر دادن اوقات گرانبها نیست.

بلکه می‌تواند با هنر و ابتکار، از راه این ارتباط، دانایی و بینش خود را افزایش دهیم و با توسعه یادگیری خود جمع‌های مجازی را نیز به اعتلا رسانیم .فراموش نکنیم که فضای مجازی برای ما می‌تواند تهدید و یا فرصت باشد.

وی با اشاره به شرکت مخابرات استان همدان، ادامه می دهد: در بهمن ماه سال 1306 یعنی درست سیزده سال پس از ورود تلفن به ایران مجموعه کوچکی نیز در همدان راه اندازی شد که دارای 162 رشته سیم بود و از طریق خط ملایر، اراک، قم به تهران و از سوی دیگر بوسیله یک رشته سیم به اسدآباد وصل شده بود.

همچنین ارتباط با کرمانشاه نیز از طریق اسدآباد صورت می گرفت و ارتباط با شهرهای نهاوند، تویسرکان و بروجرد نیز از طریق ملایر بر قرار می شد. در اسفند ماه 1344 هجری شمسی نصب 3000 شماره تلفن خودکار با سیستم EMD اولین مرکز تلفن خودکار شهر همدان بود که راه اندازی شد.

با این در حال ارتباط بین شهری استان تا سال 1349 بصورت فیزیکی و کاریر بود که در آن سال با نصب شبکه ماکروویو کشور، شهر همدان نیز به این سیستم مجهز شد. در سال 1353 با هدف توسعه فاز اول از 3000 شماره به 5000 شماره ارتقا یافت و در سال 1355 فاز دوم برنامه توسعه  3000 شماره دیگر افزایش یافت در خصوص ارتباط روستائی استان همدان  تا سال 1357، تنها15 روستای بزرگ استان دارای ارتباط بود.

دراردیبهشت سال 1357 با توجه به افزایش تقاضا برای دریافت خط تلفن فاز سوم برنامه توسعه مرکزمخابراتی با نصب 2000 شماره جدید آغاز شد. بدینسان تعداد کل شماره تلفنهای موجود در همدان در ابتدای انقلاب اسلامی ایران به 10000 شماره رسیده بود.

تلفن ثابت:

در حال حاضر حدود 550هزارشماره تلفن ثابت مشغول بکار و بیش از 160 هزار شماره آماده واگذاری داریم، درضمن همدان تنها استانی در کشور است که کلیه روستاهای آن دارای تلفن است.

برای پرداخت قبض تلفن ثابت از شماره رایگان 2000 استفاده کنید.

تلفن همراه :

بیش از1400000شماره تلفن همراه دایمی واعتباری  در استان وجودداردکه با تعداد یش از 563 سامانهBTS ، این استان را زیر پوشش موبایل قرارداده و تعداد 246 سامانه BTS موبایل روستاییWLLنیز برای  تقویت پوشش موبایبل روستایی است.

اینترنت 3G در مرکز کلیه شهرستانهای استان وجود دارد.

اینترنت 4G در حال حاضر در فقط شهر همدان وجود دارد و توسعه آن در حال انجام است.

فیبر نوری :

بیش از 3800 کیلومتر فیبر نوری در نقاط شهری و روستایی  برای انتقال ترافیک  صوت ،دیتا وتصویر در سطح استان  ایجاد شده است.

دیتا :

در بخش دیتا و فناوری اطلاعات در حال حاضر تمامی نقاط شهری تحت پوشش اینترنت پر سرعت ADSL قرار گرفته و همچنین  به  بیش از 596 روستا اینترنت پرسرعت واگذار شده که بخش عمده ای ازآن از محل اعتبارات خدمات عام اجباری(USO) صورت گرفته است.

بنوعی واگذاری سرویس های پایه مخابراتی اعم از تلفن ثابت ، سیار واینترنت پرسرعت در نقاط شهری و روستایی به روز واگذار شود و در هر نقطه از استان در مرز خدمات تلفنی آمادگی واگذاری تلفن ثابت وسرویس های مخابراتی وجود دارد.

همچنین آمادگی واگذاری ای دی اس ال  در همه جا و با هر سرعتی رو داریم.

سوال اول:

سلام میشه از ایشان سوال کنید این طرحی که دادن برای بسته اینترنت چرا قبلا دوگیگ بود الان شده یک گیگ شبانه یک گیگ روزانه و شبانه هم هیچ کم نمیشه و این طرح تا کی ادامه دارد؟

هر بسته به تناسب درخواست مشتریان تعریف شده و تنوع در بسته هاست.

شاید منظورشان همراه اول و نوتریناست که سیاست آن در تهران است و این بحث در قالب  سیاستهای کلان همراه اول است.

ادامه سوال اول: تعریف شده میدونم ولی قبلا دو گیگ ۲۴ ساعته بود ولی الان زود تمام میشه و بسته شبانه به هیچ عنوان کم نمیشه و این طرح یک گیگ تا ساعت ۲ و یک گیگ ازساعت ۲تا ۱۱ صبح هست. تا کی این طرح ادامه داره و چرا این مشکل رفع نمیشه؟

تصمیمات درخصوص اینترنت تلفن ثابت در استان  برنامه ریزی میشود و همراه اول در سطح کشوربرنامه ریزی و اجرایی میگردد. این طرح 2.5 گیگ سرعتش پایین بوده به خاطر همین تعویض انجام شده فعلا ادامه دارد.

طرح دیگری با 2 گیگ شب و2  گیگ روز با 12000 تومان که از همه بهتره با سرعت بالا. این  درسته 2000 بالا رفته اما سرعتش هم بالا رفته و این از طرجهای قبلی بهتر است و کد آن ×100×234# می باشد.

سوال دوم:

سلام. چرا کارت های تلفن 2000 تومانی بدون اطلاع رسانی به مصرف کنندگان باطل اعلام شد. همچنان تعداد زیادی از این کارت ها در اختیار مردم است؟.

اتفاقا ما حدود یکسال است از طریق روزنامه ها مرتب اطلاع رسانی کردیم. حتی در سال 94 چندین بار من شخصا در روزنامه ها و حتی برنامه صدا وسیمای همدان اطلاع رسانی کردیم و گفتیم تا پایان سال 94  مهلت و اعتبار دارند.

سوال سوم:

با عرض سلام و تشکر از حضور شما در چه زمانی کل شهر همدان زیر پوشش 4G قرار میگیرد؟ چرا در بعضی مناطق حتی پوشش 3g هم قرار نگرفته؟

اینترنت 3G در مرکز کلیه شهرستانهای استان وجود دارد. اینترنت 4G در حال حاضر در فقط شهر همدان وجود دارد و توسعه آن در حال انجام است. اینکه در بعضی نقاط ممکنه ضعیف باشه تقویت می شود و در حال توسعه برای کل استان است.

چه زمانی به پایان میرسد؟

در برنامه امسال هست 140 سامانه بی تی اس برای اینترنت 3G و تعداد 140 سامانه  BTS ویژه اینترنت 4G  نصب خواهد شد یعنی با 280  سامانه BTS  اکثر نقاط استان تا پایان سال از این اینترنت 3Gو4G بهره مند خواهند شد. این تعداد 280 BTS علاوه بر BTS های قبلی خواهد بود که توسعه می یابد.

سوال چهارم:

با تشکر از شما ایا پوشش 4g ایرانسل هم به مخابرات و شما مرتبط هست؟ وضعیت پوشش ایرانسل از کجا بپرسیم؟

ایرانسل را باید از مدیریت محترم  خود شرکت ایرانسل پرسید.

سوال پنجم:

ما 50 متری و نزدیک دکل همراه هستیم آیا درسته که دکلهای مخابرات و همراه خیلی زیان آورند؟

دوستان من چندین  بار مطالبی  مفید از اساتید پزشکی و مهندسی  که در دانشگاههای بین المللی مطرح هستند در روزنامه ها انتشار دادم نظرات آنها همگی به اتفاق این بوده که تاکنون هیچگونه سند علمی دال بر مضر بودن این  دکلها وجود ندارد. من متن کامل این مقاله را حتما منتشر می کنم.

از سوی معاون رگولاتوری؛ تشعشعات تمامی آنتن‌های موبایل کشور بی‌خطر اعلام شد  تاریخ: 19/10/1394

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: براساس آخرین گزارش‌ها، تشعشعات آنتن‌های BTS در کشور پایین‌تر از حد استاندارد است.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: براساس آخرین گزارش‌ها، تشعشعات آنتن‌های BTS در کشور پایین‌تر از حد استاندارد است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامرضا داداش زاده درباره گزارش عملکرد بررسی تشعشعات در هشت ماه ابتدایی سال 94 گفت: با توجه به نتایج اندازه‌گیری‌های انجام شده و اعلام نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران در سال جاری، موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن‌ها گزارش نشده و نتایج تمامی اندازه‌گیری‌ها پایین‌تر از حد مجاز بوده‌اند.

معاون  نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: در 6 مورد نتایج علی‌رغم پایین‌تر بودن از میزان استاندارد و قابل قبول در کشور، نسبت به نتایج اندازه‌گیری دیگر سایت‌ها بالاتر بود که با هماهنگی اپراتورهای مربوطه موضوع جهت بهینه کردن شرایط دکل مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

داداش زاده با بیان اینکه آمار شکایات دریافتی این معاونت در حوزه تشعشعات از ابتدای سال تاکنون 34 مورد بوده است، گفت: با توجه به آمار ثبت شده و بررسی‌های صورت گرفته، شکایات در حوزه تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه، معادل 62 درصد و در حوزه سازه و فاصله دکل‌های آنتن تلفن همراه 38 درصد بوده است.

وی خاطر نشان کرد:‌ مطابق آمار ثبت شده، شکایت از آنتن‌های شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به میزان 20 مورد معادل 59 درصد، شرکت رایتل به میزان 12 مورد معادل 35 درصد و شرکت ارتباطات مبین‌نت 2 مورد معادل 6 درصد بوده است.

داداش زاده به راه‌اندازی سامانه جامع شکایات 195 در مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات اشاره کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه، دسترسی آسان مردم به منظور طرح شکایات، اطلاع‌‌رسانی مناسب از طریق رسانه‌های جمعی، پاسخگویی به موقع و صادقانه به متقاضیان و به دنبال آن افزایش اعتماد عمومی به نتایج ارائه شده و نیز شکایت رسیده از شاکیان نیز کاهش یافته است.

او تصریح کرد: به منظور نظارت هر چه بهتر بر تشعشعات آنتن‌ها و فرهنگ‌سازی در این خصوص، علاوه بر موارد از قبیل شناسنامه‌دار کردن دکل‌ها که تاکنون کاربردی شده‌اند قراردادی در تاریخ 94/1/30 جهت طراحی، خرید، نصب و راه‌اندازی شبکه اندازه‌گیری شدت امواج مغناطیسی در بازه فرکانسی 18GHZ- 1MHZ در مناطق 22 گانه شهر تهران به عنوان پایلوت منعقد شده است.

سوال ششم:

با سلام. آیا امواج وای فای مورد استفاده در منازل برای افراد  ساکن ضرر دارد؟

دوستان در اطرافمان امروز امواج  زیادی وجود دارد که یکی از آنها امواج تلفن همراه و یا امواج وای فای است و نظر دادن در این خصوص متخصص خاص خود را می طلبد اما نظر شخصی بنده خیلی مهم نیست.

مشاور شرکت همراه اول: امواج الکترومغناطیس تلفن‌های همراه خطری ندارد.

تاریخ: 24/8/1394

مشاور شرکت همراه اول گفت: در ارزیابی‌های کارشناسی و تخصصی صورت گرفته از ایستگاه‌های تلفن همراه و امواج آن مشخص‌شده است که تشعشع بر اساس استاندارد است و ضرری برای سلامت مردم ندارد. مشا ور شرکت همراه اول: امواج الکترومغناطیس تلفن‌های همراه خطری ندارد مشاور شرکت همراه اول گفت: در ارزیابی‌های کارشناسی و تخصصی صورت گرفته از ایستگاه‌های تلفن همراه و امواج آن مشخص‌شده است که تشعشع بر اساس استاندارد است و ضرری برای سلامت مردم ندارد.

به گزارش خبرنگار مهراز قزوین، رضا وحیدنیا ،  در جلسه شورای اداری استان که با حضور رجب رحمانی و داود محمدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای تحقق شهر هوشمند اپراتورهای موبایل نقش تسهیل گر دارند و در نسل سوم به سمت اینترنت افراد و در نسل چهارم به سمت اتصال همه اشیاء، افراد به اینترنت حرکت می‌کنیم.

وحیدنیا تصریح کرد: اگر قرار است در شهر واقعه‌ای رخ دهد می‌توان اطلاع‌رسانی با موبایل را محقق کرد و برای رسیدن به شهر هوشمند باید بستر مخابراتی به‌خوبی فراهم شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در کشور قابلیت سیگنال رسانی برای هشدار راداریم و با چالش‌های پیش رونیز مقابله خواهیم کرد.

عضو تیم تحقیقاتی شبکه‌های مخابراتی بی‌سیم دانشگاه کانادا گفت: در خصوص انواع پرتوهای الکترومغناطیس خوشبختانه استانداردهای امواج در کشور در شرایط مطلوب است و اندازه‌گیری‌ها نشان می‌دهد این امواج هیچ ضرری برای سلامت مردم ندارد.

وی اضافه کرد: اگر استانداردها رعایت شود هیچ ضرری از این ناحیه متوجه مردم نخواهد شد و سیگنال بی تی اس تا سطح آستانه فاصله دارد و مشکلی نداریم.

وحید نیا بیان کرد: امواج اندازه‌گیری شده در ۱۵۰ نقطه شهر نشان می‌دهد شاخص‌های استاندارد برای رعایت سلامت مردم وجود دارد و امواج هیچ ضرری ندارد.

حسن پور ادامه داد: تا جایی که بنده اطلاع دارم تشعشعات موبایلی توسط رگولاتوری یا سازمان محترم تنظیم مقررات همیشه تست خواهد شد و اگر خارج از استاندارد باشد تایید نصب نخواهد گرفت.