مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان همدان:

پرداخت وام کالا توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران/ حمایت بانک قرض الحسنه مهر ایران از تولیدات داخلی

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای حمایت از تولید، اشتغال و افزایش قدرت خرید مصرف‌کننده، وام کالاکارت پرداخت می‌کند.

به گزارش فردای همدان، مرتضی بهاروند به مناسبت هفته دولت و روز بانکداری اسلامی گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید بر الگوی بانکداری اسلامی در راستای توانمند سازی و تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف جامعه و تلاش برای رفع محرومیت های اقتصادی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت می کند.

مدیر شعب استان همدان با تاکید بر اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران با اولویت قرار دادن مسائل اقتصادی و معیشتی دهک های پائین بطور ویژه تامین مالی اقشار کمتر برخوردار را از طریق وام های قرض الحسنه مد نظر قرار داده است، خاطرنشان کرد: در این راستا در حمایت از مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی تعداد بیش از 3 هزار فقره تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به ارزش 850 میلیارد ریال در 5 ماهه نخست سال پرداخت شده است .

وی با اشاره به حرکت بانک به سمت جایگزین کردن مزد خدمت به جای کارمزد ثابت سالانه افزود: کاهش هزینه‌های دریافت خدمات بانکی برای مشتری، یکی از اولویت های بانک در پیاده سازی بسترهای غیر حضوری و بانکداری دیجیتال است که مشتریان می توانند بدون محدودیت جغرافیایی و زمانی از خدمات بانکداری مدرن استفاده کنند.

مدیر شعب استان همدان با اشاره به طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت در خرید اقلام پزشکی مورد نیاز مقابله با کرونا، راه اندازی پنل های خورشیدی، مشارکت در برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی، اقدامات عام‌المنفعه و فعالیت‌های حوزه مسئولیت اجتماعی این بانک، گفت: مشارکت در آزادسازی بیش از ۱۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و حمایت از اشتغال آن‌ها با پرداخت وام قرض‌الحسنه و مشارکت در آزادی زندانیان با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی نمونه‌ای از فعالیت‌های بانک در این بخش است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مد) در خصوص ازدواج زودهنگام، بهنگام و فرزندآوری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 790 فقره وام ازدواج و فرزند آوری به مبلغ بیش از 1000 میلیارد ریال پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 58 درصد رشد داشته است.

مدیر شعب استان همدان تصریح کرد این بانک در ادامه اقدامات و برنامه‌های خود برای حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه،در سال گذشته اقدام به پرداخت بیش از 1100 فقره وام قرض الحسنه بند ج تبصره 16 بیماران معسر خاص به مبلغ 450 میلیارد زیال نموده است.

بهاروند با تاکید بر سامانه های بانکداری غیرحضوری در تسریع عملیات بانکی گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از 39 هزار فقره تسهیلات به ارزش 22 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است که بیش از 50 درصد این تسهیلات بصورت غیر حضوری و از طریق وب سایت بانک و اپلیکشن «مهریران» بوده است

مدیر شعب استان همدان صدور سفته الکترونیکی را عاملی مهم در اجرای فرآیند پرداخت تسهیلات غیر حضوری خواند و افزود: افزایش امنیت، کاهش هزینه‌ها و مبارزه با پول‌شویی، از جمله مزایای صدور سفته الکترونیکی است.

وی افزایش تعداد مشتریان این بانک را نشان دهنده استقبال مردم از قرض الحسنه دانست و افزود: ضریب نفوذ کارت نقدی قرض الحسنه در استان حدود 3 میباشد که با در نظر گرفتن میانگین تعداد اعضای خانوار به گونه ای است که هرخانوار حداقل یک حساب در بانک قرض الحسنه مهر ایران دارد.

بهاروند با اشاره به برکت وام های قرض الحسنه و تعهد مشتریان به بازپرداخت وام های قرض الحسنه ارزان افزود: نسبت مطالبات به مصارف در بانک قرض الحسنه مهر ایران 0.42 درصد بوده و این بانک بهترین عملکرد را در سطح شبکه بانکی کشور داشته است.

وی با اشاره به پرداخت 5498 فقره وام کالاکارت به ارزش 2 هزارو و 305 میلیارد ریال برای خرید کالاهای ایرانی مصرفی بادوام و خدمات پزشکی در سال گذشته گفت: از ابتدای سال 1402 تا کنون بیش از 2800 فقره وام کالا کارت به ارزش 1400 میلیارد ریال پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد بیش از 160 درصدی را داشته است.

مدیر شعب استان همدان تصریح کرد: مدت بازپرداخت تسهیلات کالا کارت از 6 الی 24 ماه با کارمزد حداکثر 4 درصد است که مشتریان میتوانند با استفاده از امتیاز حساب و یا قراردادن ودیعه مدت بازپرداخت را افزایش دهند.

وی افزود: همه متقاضیانی که دارای شرایط عمومی دریافت تسهیلات هستند و در سامانه ضمان یا اعتبار سنجی مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران اعتبار سنجی شوند میتوانند بدون ضامن از تسهیلات این بانک بهره مند شوند.