نشست خبری انلاین “فردای همدان” با مدیر روابط عمومی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برگزار شد

نشست خبری انلاین “فردای همدان” مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان همدان برگزار شد.     به گزارش “فردای همدان”، محمدرضا ثابتی در گفتگوی آنلاینی که برگزار شد به سوالات مخاطبین جواب داد که متن کامل این گفتگوها را می‌خوانید. ثابتی در ابتدا اظهار می‌کند: دارای مدرک دانشگاهی، […]

نشست خبری انلاین “فردای همدان” مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان همدان برگزار شد.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، محمدرضا ثابتی در گفتگوی آنلاینی که برگزار شد به سوالات مخاطبین جواب داد که متن کامل این گفتگوها را می‌خوانید.

ثابتی در ابتدا اظهار می‌کند: دارای مدرک دانشگاهی، کاردانی ارتباطات ( روابط عمومی ) و کارشناسی حرفه ای مدیریت امور فرهنگی هستم که در حال حاضر نیز برای مقطع کارشناسی ارشد در رشته ارتباطات بین الملل آماده می شوم.

سابقه کاری از سال 1385 در استان همدان:

مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی طرح ملی راه آهن تهران – همدان

مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در استان همدان ( بعنوان مجری پروژه های ملی در حوزه های راه، راه آهن و آزادراه )

عضو کمیته برنامه ریزی شورای هماهنگی روابط عمومی های استانداری همدان

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی دهکده توریستی گنج نامه ( تله کابین همدان )

مشاور فرهنگی، اجتماعی و امور رسانه ای فرماندار شهرستان رزن

نماینده فرهنگی، اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان همدان

و در حال حاضر بعنوان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان همدان در خدمت دوستان هستم.

لازم به ذکر است مدت 3 سال، فعالیت در استان های کرمان – شهرستان بم – سیستان و بلوچستان در قسمت های مختلف طرح ملی راه آهن کرمان – زاهدان درمعاونت ساخت و توسعه شبکه راه آهن ( وزارت راه و ترابری سابق ) نیز در سابقه کاری این جانب می‌باشد.

بعنوان فعال حوزه ارتباطات، اطلاع رسانی و رسانه ای؛ فعالیت در قسمت های مختلف: عمرانی – گردشگری – فرهنگی، اجتماعی – رسانه ای – سیاسی و در حال حاضر نیز در حوزه بازرگانی از افتخارات کاری من می باشد.

1) اگر مقدمه ای هست بفرمایید تا سوالات پرسیده شود؟

شرکت نمایشگاه های بین المللی استان همدان در فضایی به مساحت 5500 متر مربع و در 3 سالن ابن سینا، الوند و هگمتانه نسبت به برگزاری 22 عنوان نمایشگاهی در 17 مرحله در سطوح بین المللی، تخصصی، عمومی و مشارکتی در سال 13944 فعالیت داشته است.

از جمله اقدام های ارزشمند مدیرعامل محترم شرکت نمایشگاه های بین المللی استان همدان احداث سایت جدید نمایشگاه در بلوار شهید همدانی – جنب فرودگاه و در اراضی باغ میوه همدان در فضایی به مساحت 20 هکتار بعنوان  محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان همدان می باشد.

لازم به ذکر است: مراحل دیوار کشی و سردر ورودی محل مذکور به اتمام رسیده است.

در ضمن مراحل مختلف محوطه سازی و جدول کشی سایت جدید نمایشگاهی نیز در حال اجرا می باشد.

2) نمایشگاه همدان که سالها صحبت از جابجایی آن بود چرا هنوز جابجا نشده است دلیل آن چیست؟

قرار بر این بود یک سازه بسیار سنگین در محل یاد شده اجرا گردد – ولی در یکی  از سفرهای آقای الماسی به خارج کشور و رویت فضاهای جدید و سازهای سبک که مطابق با استانداردهای جهانی صنعت نمایشگاهی نیز می باشد – مقرر شد نسبت به تغییر نقشه ها و سازه سایت جدید محل دایمی نمایشگاه های بین المللی اقدام شود – که در حال حاضربه لطف خدای متعال با پیشرفت 40 درصدی روبرو هستیم.

3) باتوجه به قرار گرفتن مکان فعلی نمایشگاه که یک منطقه پرخطر میباشد چرا تا امروز پله عابرپیاده مقابل نمایشگاه گذاشته نشده؟ نمایشگاه چرا در خواست پل عابر پیاده تا امروز نداده؟

در خواست شده لکن دوستان باید نسبت به تسریع در اجرای آن اقدام می کردند.

4) با توجه به اینکه شهر همدان شاه راه غرب کشور میباشد چرا نمایشگاه های تخصصی پر بار در همدان کمتر انجام میشود؟ در نمایشگاه های کشوری وبین المللی کمتر شاهد حضور برندهای معتبر هستیم.

شرکت نمایشگاه های بین المللی همدان جزء معدود شرکت های نمایشگاهی در سطح غرب کشور می باشد که حتی در دوران تحریم کشور توانسته است فعالیت های نمایشگاهی خود را در سطح کشور داشته باشد – و همواره در نمایشگاهی بین المللی و تخصصی سعی شده تا نمایندگان برندهای معتبر در نمایشگاه حضور داشته باشند – التفات دارید در سال جاری دو عنوان جدید نمایشگاهی در دو ماه نخست امسال برپا شده است 1- نمایشگاه تخصصی آسانسور و پله برقی که اجرای این نمایشگاه در غرب کشور بی سابقه بوده و همواره با نمایشگاه ساختمان و بصورت توامان اجرا می گردد 2- نمایشگاه تخصصی اقتصاد و سرمایه ( بیمه، بانکداری، بورس و … )

5) ببخشید کار ما محوطه سازی جدول جالیز و….چطور باید اونجا کار بگیریم؟

در خصوص سوال دوست عزیز ما مبنی بر اجرای عملیات عمرانی محوطه سازی باید عرض کنم که طی مراحل قانونی و تشریفات اداری پیمانکار طرح مشخص و در حال اجرا می باشد که تصاویر مربوطه نیز در مباحث قبلی منعکس گردیده است.

6) با توجه به اینکه سالهااین مکان نمایشگاه شهر همدان میباشد چرا فکری اساسی برای سیستم تهویه مطبوع آن نمیشود. سیستم تهویه فعلی تنها جوابگوی یک سالن میباشد نه سه سالن.

باید قبول کنیم فضای فعلی بعنوان فضای مطلوب و استاندارد نمایشگاهی نبوده و در گذشته نیز از این مکان بعنوان چاپ خانه امیر کبیر استفاده می شد و با توجه به پیگیرهای مدیران وقت سالن ابن سینا نیز به سایت فعلی اضافه گردد – که این مهم با ساخت سایت جدید و بر اساس قابلیت های ارزشمند صنعت نمایشگاهی مرتفع خواهد شد.

7) برای گرفتن غرفه در نمایشگاه چطور باید مطلع بشیم؟ اطلاع رسانی به چه شکل است؟

بر اساس نوع فعالیت های نمایشگاهی که افراد دارند به تقویم نمایشگاهی ما در سایت اطلاع رسانی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان همدان مراجعه و پس از کسب اطلاعات،  به مدیر اجرایی مربوطه مراجعه و نسبت به مراحل ثبت نام اقدام می شود. البته با توجه به  اینکه اکثر مخاطبین هدف ما؛ مشتری سال های گذشته می باشند با مدیران اجرایی در ارتباط بوده و نسبت به انجام مراحل متعارف ثبت نام اقدام می نمایند.

8) آیا تاریخ برپایی نمایشگاه ها در طول سال جاری مشخص هست؟ چه نمایشگاه هایی تا آخر سال قرار است برپا شود؟

اکثر نمایشگاه های تاثیر گذار مثل نمایشگاه های بین المللی کشاورزی یا تخصصی ساختمان و… مشخص بود ولی در برخی از اوقات با توجه به درخواست شرکت های نمایشگاهی استان های هم جوار و برای جلوگیری از تداخل کاری نسبت به جابجایی تقویم نمایشگاهی اقدام می شود که اطلاعات به روز آن در سایت اطلاع رسانی ما منعکس می گردد.

لازم به ذکر است، تا پایان سال جاری تعداد  23 عنوان نمایشگاهی دیگر نیز  اجرا خواهد شد.

9) برای گرفتن غرفه خیریه در کنار برپایی نمایشگاه چگونه باید اقدام کرد؟

در تعریف فضای نمایشگاهی: نمایشگاهی محلی برای عرضه و ارائه محصولات؛ جهت معرفی و جلب نظر مخاطب هدف می باشد که در نهایت با توجه به رضایت طرف مقابل برای خرید در سالن یا مکان دیگری ( برای فروش ) اقدام خواهد شد. در 2 سال اخیر نیز تلاش ما  از برپایی نمایشگاه های بین المللی و تخصصی بر اجرای این مهم بوده است  – ولی در نمایشگاه های خاص نیز همکاری های متقابلی با بعضی از مجموعه ها از جمله معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری – انجمن حمایت از بیمارهای خاص – گروهای مردم نهاد و غیر … که  بیشتر در نمایشگاه های عمومی اجرا می گردد – داشته ایم?

شرکت نمایشگاه های بین المللی استان همدان افتخار دارد با تعامل بسیار خوب با مجموعه اقتصادی و بازرگانی و مجموعه های تاثیر گذار هم چنین رایزنی و کمک از اتاق بازرگانی استان همدان نسبت به برگزاری نمایشگاه های مختلف اقدام  نموده تا ضمن معرفی محصولات و صاحبان فکر و… بعنوان پل ارتبای در تحقق اهداف عالی اقتصاد مقاومتی تلاش نماید – در این راه نیز از نظرات ارزشمند دوستان استفاده خواهیم نمود.

ما منکر نقاط ضعف خود در اجرای نمایشگاه ها نیستم – ولی از انتقادهای سازنده برای پیشرفت استان استقبال می کنیم – از جناب عالی و سایر دوستان که این شرایط رو برای معرفی بیشتر شرکت نمایشگاه های بین المللی فراهم ساخته اید سپاسگزاری می نمایم.