هدف اسکیت‌بازان همدانی؛ مسابقات جهانی

رئیس هیأت اسکیت استان همدان می‌گوید: ۳ ورزشکار ملی‌پوش در رشته اسکیت از استان همدان در مسابقات جهانی امسال در گرایش‌های سرعت مانع و هاکی شرکت خواهند کرد.   به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، رئیس هیأت اسکیت استان همدان می‌گوید: ۳ ورزشکار ملی‌پوش در رشته اسکیت از استان همدان در مسابقات […]

رئیس هیأت اسکیت استان همدان می‌گوید: ۳ ورزشکار ملی‌پوش در رشته اسکیت از استان همدان در مسابقات جهانی امسال در گرایش‌های سرعت مانع و هاکی شرکت خواهند کرد.

 

به گزارش “فردای همدان” و به نقل از همشهری، رئیس هیأت اسکیت استان همدان می‌گوید: ۳ ورزشکار ملی‌پوش در رشته اسکیت از استان همدان در مسابقات جهانی امسال در گرایش‌های سرعت مانع و هاکی شرکت خواهند کرد.
مهدی مجیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار همشهری با اشاره به اینکه در همدان ورزشکاران خوبی در این رشته فعالیت می‌کنند، می‌افزاید: عرفان زنگنه، سجاد محمدی ساسان و امیر صفری ۳ اسکیت‌بازی هستند که به مسابقات جهانی دعوت شده‌اند.
وی با بیان اینکه مسابقات پاییز برگزار می‌شود و هنوز کشور میزبان مشخص نشده، ادامه می‌دهد: این نخستین سالی است که حضور فعال اسکیت‌بازان استان همدان را در مسابقات جهانی شاهدیم و امیدواریم با حمایت مسئولان ورزش استان شاهد شکوفایی استعداد‌ها در این رشته ورزشی باشیم.

کمبود فضاهای استاندارد
مجیدی در پاسخ به این سؤال که چه مشکلاتی بر سر راه اسکیت همدان است، عنوان می‌کند: کمبود فضاهای استاندارد و سالن‌هایی که کفپوش‌های استاندارد داشته باشد از جمله مشکلات این رشته در سطح استان است.
رئیس هیأت اسکیت استان همدان با بیان اینکه نداشتن سالن و زیرساخت‌های مناسب رشته اسکیت در استان همدان عامل حضور نداشتن استان همدان در مسابقات کشوری است، ادامه می‌دهد: مدیران ارشد استان به ویژه مدیرکل ورزش و جوانان می‌توانند از این رشته حمایت کنند.

استعدادیابی
مجیدی با اشاره به فرا رسیدن تابستان و اوقات فراغت اظهار می‌کند: از برنامه‌های تابستان امسال ثبت‌نام از شرکت‌کنندگان در رشته اسکیت در مدرسه اسکیت و استعدادیابی از طریق بهترین مربی‌هاست که انتظار داریم چهره‌های جدیدی شناسایی و سپس به کلاس‌های تخصصی معرفی ‌شوند.
مجیدی با بیان اینکه جوانان همدانی نه‌ تنها در سطح کشور بلکه در سطح بین‌الملل می‌توانند نقش‌آفرین باشند، می‌گوید: رشد ۵ برابری شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی نشان از میزان علاقه‌مندی مخاطبان به این رشته زیبا و مفرح دارد.
رئیس هیأت اسکیت استان همدان در رابطه با وضعیت رشته اسکیت در همدان اظهار می‌کند: رشته اسکیت در گرایش‌های مختلف از جمله اسکیت مانع، سرعت و گرایش هاکی و اسکیت پایه فعالیت می‌کند و ثبت‌نام در سطح استان همدان در خانه اسکیت و کانون ورزش در مقاطع مختلف انجام می‌شود.
وی با اشاره به بازی اسکیت در فضاهای باز، بیان می‌کند: اسکیت‌هایی که در فضای باز شهری انجام می‌شود حرفه‌ای نیستند و جنبه سرگرمی دارند.

فعالیت شهرستان‌ها
مجیدی می‌گوید: اسکیت در همه شهرستان‌های استان فعال‌شده و خوشبختانه افراد به نام و صاحب‌منصبی در این حوزه فعالیت می‌کنند. در تمام شهرستان‌های استان همدان رئیس هیأت اسکیت داریم که برخی از آن‌ها نوپا هستند. رئیس هیأت اسکیت استان همدان با اشاره به اینکه برگزاری لیگ‌های منطقه و اعزام پذیرفته‌شدگان به این لیگ‌ها از جمله برنامه‌های پیش رو است، خاطرنشان می‌کند: تیم‌های اسکیت بانوان و آقایان استان همدان در لیگ‌های منطقه‌ای استان سنندج در مردادماه و لیگ منطقه‌ای در استان مرکزی در شهریورماه شرکت می‌کنند.

نویسنده: مهری درویش‌قنبر