رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان:

سرفاصله زمانی ناوگان اتوبوسرانی همدان باید کاهش یابد

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی همدان جذابیت لازم برای استفاده عموم ندارد، گفت: سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها اکنون به صورت میانگین 25 دقیقه بوده و شهروند باید مدت زمان زیادی برای رسیدن اتوبوس به ایستگاه منتظر بماند.

به گزارش فردای همدان، مهدی حیدری با بیان اینکه در موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی و تاکسی ون‌ها استانداری باید به جای دولت کمک کند، اظهار داشت: شهرداری در حوزه نوسازی تاکسی‌ها تسهیلاتی فراهم کرده است که در کشور کم‌نظیر است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه نوسازی تاکسی‌ها، شهرداری به اندازه کافی نقش تسهیل‌گری داشته است، گفت: باید دید چرا سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها و از جمله استانداری در این موضوع ورود نمی‌کنند؟

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان بیان کرد: تا به امروز در خصوص تاکسی ون‌ها هر درخواست و موضوعی به صحن شورا ارسال شده، مساعدت و همکاری شده است.

حیدری افزود: لایحه ارائه شده به شورا با موضوع نوسازی تاکسی ون‌ها به شرط اسقاط این خودروها برای متقاضیان خروج از ناوگان، کمک به کاهش آلاینده‌ها و ایجاد هوای پاک در صحن، مورد موافقت قرار گرفت و برای متقاضیان جایگزینی نیز مسیرهای دیگر در حال پیگیریست.

وی در بحث درخواست سازمان حمل و نقل مسافر و بار با موضوع اورهال نوسازی 14 دستگاه اتوبوس درون شهری نیز تصریح کرد: ناوگان اتوبوسرانی همدان با کمبود اتوبوس، جذابیت لازم برای استفاده عمومی را ندارد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان ادامه داد: سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها اکنون 25 دقیقه بوده و شهروند باید مدت زمان زیادی برای رسیدن اتوبوس به ایستگاه منتظر بماند.

حیدری با اشاره به کمبود 120 دستگاه اتوبوس به منظور دستیابی به افق تعیین شده در طرح جامع ترافیک، خاطرنشان کرد: باید به سمت افزایش تعداد اتوبوس‌های درون شهری با هدف ارائه خدمت هر چه بهتر به شهروندان حرکت کنیم.