604 میلیارد تومان پروژه در دهه فجر افتتاح می‌شود

استاندار همدان از افتتاح 604 میلیارد تومان پروژه در طی دهه فجر در استان همدان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی بیش از 172 میلیارد تومان پروژه نیز در این ایام آغاز خواهد شد. به گزارش خبرنگار ” فردای همدان” محمد ناصر نیکبخت، در جمع خبرنگاران بیان کرد: در آستانه دهه فجر هستیم و این […]

استاندار همدان از افتتاح 604 میلیارد تومان پروژه در طی دهه فجر در استان همدان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی بیش از 172 میلیارد تومان پروژه نیز در این ایام آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ” فردای همدان” محمد ناصر نیکبخت، در جمع خبرنگاران بیان کرد: در آستانه دهه فجر هستیم و این انقلاب موجب شد تا بتوانیم از این مرحله بسیار حساس گذر کنیم، کشوری با تاریخ طولانی از دست بیگانگان و استکبار به کمک رهنمود‌های رهبر و پشتوانه مردم رهایی یافت و این انقلاب یادگار امام و شهدا است.

وی ادامه داد: کشور ایران در منطقه و شرایطی قرار دارد که متأسفانه تمام کشور‌های همسایه آن دچار بحران و وحشت هستند با این وجود با تعامل خوبی که دولت تدبیر و امید با دنیا آغاز کرده و با هدایت‌های ارزشمند مقام معظم رهبری و پشتیبانی شایسته مردم، در همه زمینه‌ها و صحنه‌های بین‌المللی حرف برای گفتن دارد.

تصمیم‌گیری بدون حضور ایران در منطقه شدنی نیست

استاندار همدان اظهار کرد: حضور ایران حتی برای آنان که مروج ایران هراسی هستند، اجتناب ناپذیر است و تصمیم‌گیری بدون حضور ایران در منطقه شدنی نیست.

نیکبخت افزود: در مذاکرات هسته‌ای که می‌خواستند با ایران هراسی و دشمنی کشور را از صحنه مذاکرات خارج کنند در آخر ناچار شدند پای میز مذاکرات و پای صحبت بنشینند و تفاهم برسند.

وی خاطر نشان کرد: اما بدخواهان جهانی، صهیونست‌ها و تعدادی از تصمیم‌گیران خود آمریکا سعی می‌کنند که به این تفاهم‌نامه آسیب برسانند ولی با تدبیر نمایندگان جمهوری اسلامی ایران باعث شد که برنامه‌هایی که علیه ایران خواب دیده بودند و حتی در شورای عالی امنیت نیز به ثبت رسانده بودند، همه را ملغی کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به همدان حدود 756 میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص یافت، ابراز کرد: این اتفاق در شرایطی رخ داده است که از نظر بودجه و اعتبارات در کل کشور در مضیغه بودیم.

نیکبخت ادامه داد: در کنار بودجه اختصاص یافته از سفر دکتر روحانی، 880 میلیارد تومان اعتبارات پروژه‌هایی سرمایه‌گذاران بخش غیر دولتی در نظر گرفته شد.

اختصاص 70 میلیون اعتبار برای تکمیل راه آهن همدان

وی عنوان کرد: 200 میلیارد تومان برای راه آهن همدان اختصاص داده شد که این میزان اعتبار برای تکمیل این پروژه کافی نبود به همین دلیل با تأکید رئیس جمهور 70 میلیون تومان در سازمان بودجه و برنامه‌ریزی برای ساخت راه آهن به این طرح اختصاص یافت.

استاندار همدان بیان کرد: هنوز61 میلیارد از اعتبارات سفر باقی مانده و طلبکار هستیم که برای دریافت این مقدار نیز دستور صادر شده تا تخصیص 100 درصدی تامین شود.

نیکبخت ادامه داد: از 44 پروژه این سفر 30 پروژه به اتمام رسیده، حدود 10 پروژه تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و باقی پروژه‌ها نیز که بیشتر مربوط به بیمارستان‌ها هستند در سال آتی افتتاح خواهند شد.

وی اذعان کرد: 400 هزار میلیارد تومان از پروژه‌های سفر‌های گذشته در «کل کشور» بلاتکلیف مانده‌اند اگر با تشویق بخش خصوصی با شرایط بسیار خوبی و بی سابقه‌ای در طول تاریخ که گذاشته شده می‌توانیم پروژه‌های بلاتکلیف را به سرانجام برسانیم.

استاندار همدان با عنوان اینکه دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت استانداری و خیرین استان 270 پروژه جدید از چهار ماه گذشته در کل استان را آغاز کرده است، افزود: این طرح با اعتبار 110 میلیارد تومان در استان شروع به فعالیت کرده که اعتبار این بودجه از سوی استان، استان تهران و دانشگاه علوم پزشکی تامین می شود و تا پایان سال به اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد.

نیکبخت ادامه داد: این طرح شامل مرمت، نوسازی و تاسیس خانه‌های بهداشت، درمانگاه‌های و سایر مکان بهداشتی در روستاها و شهرستان‌ها می‌شود از این میان تعداد 8 پروژه در شهر همدان و بقیه در سطح استان اجرا می‌شود.

وی همچنین از افتتاح و کلنگ‌زنی تعداد زیادی از پروژه‌ها در سطح استان خبر داد و بیان کرد: کل اعتبارات پروژه‌های این دهه 774 میلیارد تومان می‌شود که از این تعداد 604 میلیارد تومان آن افتتاح می‌شود و 172 میلیارد تومان شروع عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی است.

استاندار همدان با اشاره به نقش موثر بخش خصوصی در پیشرفت کشور، یادآور شد: به بخش خصوصی بسیار اهمیت می‌دهیم تا بتوانند سرمایه خود را در تولید به کار بگیرند و به این صورت مشاغلی که جوانان به دنبال آن هستند را در استان و کشور توسط بخش خصوصی مهیا کنیم.

نیکبخت اذعان کرد: در گذشته رفتار‌های برخی افراد موجب می‌شد که سرمایه گذاران همدانی در همدان کمتر سرمایه‌گذاری کنند اما در چند سال اخیر تلاش کردیم تا این نگرش کم شود البته شرایط بهتر شده است.

وضع بهداشت و درمان بهبود یافته است

وی با بیان اینکه وضع بهداشت و درمان خیلی نسبت به قبل تغییر کرده، عنوان کرد: در سفر ریاست جمهوری 950 تخت به 9 بیمارستان‌های استان اضافه و 400میلیارد تومان از محل طرح سلامت به استان اختصاص داده شده است همچنین هزار و 800 تخت بیمارستانی نوسازی شده‌اند.

استاندار همدان در ادامه به موفقیت اداره کل آب‌و فاضلاب استان برای دریافت 2 جایزه جهانی اشاره کرد و افزود: اداره آب‌وفاضلاب استان همدان جایزه جهانی انرژی سبز و کیفیت در مورد پساب‌ها را در کشور به خود اختصاص داد.

نیکبخت ابراز کرد: از سال 83 پس از سفر مقام معظم رهبری راه آهن همدان تصویب شد و زیر ساخت‌های آن نیز آماده شد ولی به دلیل تحریم این اتمام این پروژه به درازا کشید شد زیرا به علت تحریم ریل در کشور نداشتیم.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم برجام فتح الفتوح بود ولی عقب‌گرد هم نبود به نسبت خودش گشایش زیادی داشت بعد از برجام توانستیم ریل وارد و کار ریل‌گذاری را از دو جبهه شروع کنیم.

استاندار همدان اظهار کرد: طبق آخرین اطلاعات اعلام شده در روز یک شنبه 10 بهمن ماه متراژ ریل‌گذاری تا به الان هزار و 424 متر و تا 87 کیلومتری همدان یعنی تا مجتمع آفتاب رسیده است.