مجله تخصصی کودک طراحی می‌شود/ ایجاد مراکز مراقبتی توانبخشی استاندارد سالمندان در همدان

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان گفت: از جمله برنامه های سازمان بهزیستی استان همدان طراحی مجله تخصصی کودک است تا خانواده هایی که نمی توانند از برنامه های تخصصی و برنامه های مهد استفاده کنند از این مجله ها در زمینه رشد سالم و نقش پذیری بین والدین و کودکان استفاده کنند.     به […]

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان گفت: از جمله برنامه های سازمان بهزیستی استان همدان طراحی مجله تخصصی کودک است تا خانواده هایی که نمی توانند از برنامه های تخصصی و برنامه های مهد استفاده کنند از این مجله ها در زمینه رشد سالم و نقش پذیری بین والدین و کودکان استفاده کنند.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، حمیدرضا الوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور تنها دستگاه و نهاد دولتی است که در زمینه ارائه خدمات اجتماعی  توانبخشی و پیشگیری به صورت مشارکت اجتماعی و مردمی در حال فعالیت است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان افزود: در حوزه اجتماعی ارائه خدمات به زنان بی سرپرست خانوار و خود سرپرست که درآمد ماهیانه آنها 30 درصد قانون مصوب کار است و کودکان و دختران خیابانی آسیب دیده و کودکان زیر دبستانی تحت پوشش انجام می شود.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه توانبخشی افرادی که در عملکرد آنها اختلال ایجاد شده است و تحت عنوان معلولین مغزی، ذهنی، جسمی و بینایی یاد شده اند، انجام می شود.

الوند در ادامه گفت: حوزه پیشگیری شامل دو بخش پیشگیری و ترک اعتیاد و خدمات عام در حوزه پیشگیری است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان عنوان کرد: در استان همدان سازمان بهزیستی تلفیقی از سیاست های کلان کشور و توسعه کشور بعلاوه برنامه مناسب بوجه ای در استان همدان است.

وی ادامه داد: از برنامه های روتین سازمان بهزیستی کشور فعالیت در حوزه معاونت اجتماعی، زنان بی سرپرست خانوار و حمایت از کیلینیک توانبخشی در حوزه  کودکان بی سرپرست است .

الوند با اشاره به اینکه از اهداف سازمان بهزیستی استان همدان ارائه خدمات در خانه کودک و نوجوان است، ابراز کرد: در حوزه مهد کودک صدور مجوز برعهده سازمان بهزیستی است که هدف آن مهارت آموزی لازم و جامعه پذیر کردن تمام کودکان است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان تصریح کرد: متولی مهارت های تربیتی سازمان بهزیستی کشور درمهدک کودک ها براساس پنج محور از جمله رشد تربیتی و جسمانی، رشد عاطفی، رشد اخلاقی، رشد معنوی و رشد زیبایی شناختی است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های سازمان بهزیستی برنامه آی سی دی است که برنامه ای بین المللی و جهانی است  که با ارائه یک وعده غذای گرم در حال اجراست، یادآور شد: خدماتی که سازمان بهزیستی تا پایان سال در سطح استان انجام می دهد شامل، مهدکودک های استاندارد، نیروی انسانی، تجهیزات، آموزش و کمک آموزشی متناسب با هنجارهای استان همدان و ایجاد مرکز باز پیوند خانواده است.

الوند اظهار داشت: با توجه به اینکه خانواده امن ترین نهاد اجتماعی است اما 78 درصد کودکان تحت سرپرست کودکانی هستند که سرپرستی آنها با والدین بد سرپرست است که صلاحیت سرپرستی آنها را ندارند بنابراین مراکز باز پیوند به کودکان نیازمند خدمات اجتماعی فرهنگی هنری مهارتی تربیتی خواهد داد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان افزود: از دیگر برنامه های سازمان بهزیستی استان همدان طراحی مجله تخصصی کودک است تا خانواده هایی که نمی توانند از برنامه های تخصصی و برنامه های مهد استفاده کنند از این مجله ها در زمینه رشد سالم و نقش پذیری بین والدین و کودکان استفاده کنند.

وی بیان کرد: دیگر برنامه این سازمان ایجاد کمیته های آی سی ال می باشد که در این کمیته سطح بندی معلولین و معلولیت ها در تمام شهرستانها است تا بتوان خدمات مربوطه را به معلولین ارائه داد.

الوند عنوان کرد: برنامه دیگر این سازمان ایجاد مراکز مراقبتی توانبخشی استاندارد سالمندان است تا به کمک آن بتوان فرهنگ خدمات به سالمندان را تغییر داد تا عزت و کرامت سالمندان حفظ شود.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه برنامه دیگر راه اندازی مرکز معلولین ذهنی زیر 14 سال و تخصص کردن سازمان های مردم نهاد است، گفت: برنامه دیگر سازمان احداث مرکز ترک اعتیاد استاندارد است و همچنین باید 44 کمپ ترک اعتیاد استان به نیروی انسانی متخصص و خدمات سم زدایی خدمات پزشکی و مهارت خدمات زندگی  مجهز شود.