راهداری همدان آماده برای بحران‌های احتمالی فصل سرما

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: با نزدیک شدن به فصل سرما، راهداری استان همدان با انجام عملیات گسترده پاکسازی و لایروبی مسیل‌ها، آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی است.

به گزارش فردای همدان، مهرداد آهکی اظهار داشت: عملیات پاکسازی مسیل‌ها و تنظیم قنوها در سطح گسترده، ذخیره‌سازی شن و نمک و اورهال نمودن ماشین‌آلات، نشانه‌ای از آمادگی راهداری استان همدان برای مقابله با بحران‌های احتمالی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۵۹۴ مورد لایروبی پل‌ها و مسیل‌ها، ۶۵۱۹ کیلومتر تنظیم قنو، ذخیره‌سازی ۶۵ هزار تن شن و نمک، تهیه آسفالت سرد کیسه‌ای، آموزش و بکارگیری ۵۵۷ نیروی راهدار، اورهال نمودن ۲۱۵ دستگاه نمک‌پاش و ۵۷ دستگاه ماشین‌آلات سنگین از جمله اقدامات این اداره کل بوده است.

وی بیان کرد: راهداری همدان با بکارگیری ۵۵۷ نفر نیروی راهدار و با استفاده از ۳۵۹ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری و اجاره‌ای در ۳۵ پایگاه راهداری و ۴۵ گردنه برف‌گیر در فصل سرما و بارندگی در خدمت کاربران جاده‌ای خواهند بود.

آهکی خاطرنشان کرد: همدان دارای ۵۴۶۶ کیلومتر انواع راه است که بخش قابل توجهی از آن در موقعیت مستعد سیلاب و برف‌گیر قرار دارند.