بهسازی و ساماندهی سالن‌های نمایش همدان با ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه

شهردار همدان از آغاز ساماندهی و بهسازی سالن‌های نمایش شهر همدان همزمان با میزبانی بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تآتر و کودک و نوجوان در شهر همدان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، سید‌مسعود حسینی با اشاره به اهمیت میزبانی و برگزاری جشنواره در شهر کهن و باستانی همدان، اظهار داشت: در این فرایند بهبود فضای سالن‌های اصلی نمایش مجتمع‌های فرهنگی و هنری ابن‌سینا، شهید آوینی و کانون دانش‌آموزی(مهدیه) و پلاتو‌ی مجموعه‌های فرهنگی ابن‌سینا و شهید آوینی در دستور کار است.

شهردار همدان با یاد‌آوری این‌که رنگ‌آمیزی، نورسازی فضای نمایش، نوسازی کفپوش سالن‌ها، از جمله موارد برای بهبود فضای مورد نظر‌ است، ادامه داد: سالن اجتماعات تالار فجر از دیگر مکان‌های منتخب اجرای نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره بین‌المللی تآتر کودک و نوجوان است و در مجموعه فرهنگی یاد‌مان عین‌القضات همدانی نیز یک سالن پلاتوی جدید ساخته خواهد شد.

وی برآورد و پیش‌بینی هزینه کرد بهسازی حدود ۱۰۰میلیارد‌ریال عنوان کرد و گفت: محل تامین هزینه بهسازی سالن‌ها ،اعتبار پیش‌بینی شده توسط سازمان برنامه و بودجه استان همدان است؛ ظرفیت صندلی‌ سالن‌‌های اصلی شهید آوینی و ابن سینا هر کدام ۵۰۰نفر، بلاک باکس یا پلاتوی جدید یادمان عین‌القضات همدانی ۱۸۰ نفر( در دست ساخت)، پلاتو‌های شهید آوینی ۳۳۵نفر است.

گفتنی است؛ بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تآتر کودک و نوجوان از ۱۱ تا ۱۷ آبان امسال با حضور ۴۱۵ اثر نمایشی گروه‌های نمایش داخلی و خارجی به میزبانی شهر همدان در بخش‌های تآتر صحنه‌ای و خیابانی برگزار خواهد شد.