بیمه سلامت نقش به‌سزایی در کاهش دغدغه‌های مردم دارد

استاندار همدان گفت: بیمه سلامت نقش به‌سزایی در کاهش دغدغه‌های مردم در برخورداری از خدمات درمانی دارد.

به گزارش فردای همدان، حمید ملانوری‌شمسی با صدور پیامی به مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار داشت: بدون تردید، سلامت یکی از شاخصه‌های مهم توسعه‌یافتگی هر کشوری است و جامعه سالم، زمینه‌ساز توسعه، رشد و بالندگی در تمامی عرصه‌ها محسوب می‌شود.

استاندار همدان افزود: بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگترین سازمان بیمه درمانی کشور با تمرکز بر توسعه نظام بیمه‌ای و پوشش بیمه سلامت همگانی تلاش دارد به حداکثر رضایت‌مندی هموطنان دست یابد و به عنوان بازوی مهم تأمین سلامت و حمایت مالی از خانواده‌ها، نقش به‌سزایی در کاهش دغدغه‌های مردم در برخورداری از خدمات درمانی دارد.

وی بیان کرد: هفته بیمه سلامت که به مناسبت سالروز تصویب قانون بیمه سلامت همگانی نامگذاری شده، فرصت مغتنمی است تا اقدامات، فعالیت‌ها و سیاست‌های حوزه بیمه سلامت، ارزیابی و دستاوردهای ارزشمند آن به مردم شریف معرفی شود.

ملانوری‌شمسی گفت: اینجانب ضمن تبریک هفته بیمه سلامت، از خدمات و زحمات مدیران و کارکنان اداره‌کل بیمه سلامت استان همدان قدردانی نموده و از پروردگار متعال توفیق روزافزون این عزیزان در خدمت به آحاد مردم شریف این مرز و بوم را در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب خواستارم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت همدان ، ۲۸ مهر تا چهارم آبان ماه به عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است. هم اکنون جمعیتی بالغ بر 1.009.845 نفر (حدود 60 درصد جمعیت استان) تحت پوشش بیمه سلامت استان همدان می باشند.
این جمعیت در 4 صندوق بیمه ای به شرح ذیل خلاصه می‌شود:
1- صندوق روستائیان 627.920 نفر
2- صندوق کارکنان دولت 117.023 نفر
3- صندوق سایر اقشار 64.547 نفر
4- صندوق ایرانیان 200.355 نفر
در مرداد ماه سال 1402 به منظور گسترش پوشش بیمه سلامت همگانی با تصویب دولت محترم 5 دهک اول درآمدی از پرداخت حق بیمه معاف گردیدند و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند. با احتساب جمعیت بیمه شدگان روستایی استان و 5 دهک اول درآمدی در صندوق ایرانیان (174.403 نفر) هم اکنون جمعیتی بیش از 800 هزار نفر (حدود 80 درصد جمعیت بیمه شدگان استان) به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره مند می باشند.

مشمولین دهک های 6 تا 9 نیز از 80 تا 50 درصد تخفیف در پرداخت حق بیمه بهره مند گردیده اند.