افزایش 2 برابری دانشجویان پزشکی در طی سه سال

مدیر امور خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: توسعه خوابگاه ها در سه سال گذشته از چالش برای اسکان دانشجویان جلوگیری کرد.

به گزارش فردای همدان، دکتر حسن زائری‌لطف، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی همدان دارای ۸ خوابگاه دولتی و ۵ خوابگاه خصوصی است که در مجموع ۳۲۰۰ تخت در خوابگاه‌های دولتی و ۵۶۰ تخت در خوابگاه‌های خصوصی طرف قرارداد با دانشگاه، در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

مدیر امور خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: در خوابگاه‌های خصوصی، همانند خوابگاه‌های دولتی، خدمات تغذیه ارائه می‌شود؛ امری که در سایر دانشگاه‌های کشور رایج نیست.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و 760دانشجو در خوابگاه‌های این دانشگاه اسکان دارند، بیان کرد: در سال 1400 خوابگاه شهید همدانی با ظرفیت 300 نفر مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

زائری‌لطف با بیان اینکه خوابگاه ریحانه ۲ با ظرفیت ۶۰۰ دانشجوی دختر در مهرماه ۱۴۰۱ خبر داد مورد افتتاح قرار گرفت، ادامه داد: در بهمن ۱۴۰۱ نیز بیش از ۲۰ واحد خوابگاه متأهلی به مجموعه خوابگاه‌های دانشگاه افزوده شد و در حال حاضر بیش از ۵۰ واحد خوابگاهی متأهلی در اختیار دانشجویان دستیاری قرار گرفته است.

مدیر امور خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه ۲۰ واحد جدید خوابگاه متأهلی در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: برای رفع کمبود ظرفیت خوابگاه‌ها، در سال اول تحصیل از ظرفیت خوابگاه‌های خودگردان نیز استفاده خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر چهار خوابگاه خصوصی با این دانشگاه قرارداد دارند و هزینه اجاره ۱۲ماهه این خوابگاه‌ها توسط دانشگاه پرداخت می‌شود.

زائری‌لطف در پایان خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی باعث ایجاد کمبود در ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه کشور شده است.