مدیرکل بیمه سلامت استان همدان همزمان با آغاز هفته بیمه سلامت خبر داد:

بیش از یک میلیون نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت‌اند

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان، همزمان با آغاز هفته بیمه سلامت گفت: بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت می باشند.

به گزارش فردای همدان، فریبرز نیاستی اظهار داشت: هم اکنون جمعیتی بالغ بر 1.009.845 نفر (حدود 60 درصد جمعیت استان) تحت پوشش بیمه سلامت استان همدان می باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه این جمعیت در 4 صندوق بیمه ای خلاصه می‌شود، افزود: صندوق روستائیان 627.920 نفر، صندوق کارکنان دولت 117.023 نفر، صندوق سایر اقشار 64.547 نفر و صندوق ایرانیان 200.355 نفر می باشد.

وی بیان کرد: در مرداد ماه سال 1402 به منظور گسترش پوشش بیمه سلامت همگانی با تصویب دولت محترم 5 دهک اول درآمدی از پرداخت حق بیمه معاف گردیدند و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

دکتر نیاستی گفت: با احتساب جمعیت بیمه شدگان روستایی استان و 5 دهک اول درآمدی در صندوق ایرانیان (174.403 نفر) هم اکنون جمعیتی بیش از 800 هزار نفر (حدود 80 درصد جمعیت بیمه شدگان استان) به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره مند می باشند. مشمولین دهک های 6 تا 9 نیز از 80 تا 50 درصد تخفیف در پرداخت حق بیمه بهره مند گردیده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان عنوان کرد: با اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در استان همدان هم اکنون 171 هزار نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی (ایرانیان) به 121 پزشک خانواده منتسب شده اند که تمام جمعیت مذکور از خدمات و مزایای بیمه سلامت بهره مند می باشند و خدماتی که در این صندوق به بیمه شدگان ارائه می گردد از نظر نوع خدمت و تعرفه هیچ تفاوتی با سایر صندوق ها ندارد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل پزشک خانواده در سلامت فرد، خانواده و جامعه گفت: خدماتی که پزشک خانواده به جمعیت تحت پوشش خود می دهد، خدماتی با کیفیت، مطمئن، ارزان و سهل الوصول هستند.