مشارکت های مردمی مهمترین حوزه سازمان بهزیستی است

قائم مقام ریاست سازمان بهزیستی و امور مشارکت های مردمی کشور گفت: حوزه مشارکت های مردمی از مهمترین حوزه سازمان بهزیستی است.     به گزارش “فردای همدان”، حجت الاسلام عبدالرحیم شهسواری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هفته بهزیستی با عنوان ایرانی با نشاط و بهتر زیستن از 24 تیر ماه آغاز شده که تقارن […]

قائم مقام ریاست سازمان بهزیستی و امور مشارکت های مردمی کشور گفت: حوزه مشارکت های مردمی از مهمترین حوزه سازمان بهزیستی است.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، حجت الاسلام عبدالرحیم شهسواری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هفته بهزیستی با عنوان ایرانی با نشاط و بهتر زیستن از 24 تیر ماه آغاز شده که تقارن آن امسال با هفته تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در سال 57 به دست شهید فیاض بخش و به صورت قانونی تاسیس شد و سازمان های مردم نهاد شکل گرفتند، افزود: در سال 57 سازمان بهزیستی مجددا راه اندازی شد و با حمایت و مشارکت های مردمی  به صورت صد درصد تخصصی و با رویکردی اجتماعی در کشور شروع به فعالیت کرد.

حجت الاسلام شهسواری بیان کرد: سازمان بهزیستی کشور با 50 ماموریت و 22 هزار نفر پرسنل رسالت سازمان محوری به عنوان سازمان مسائل اجتماعی فعالیت می کند و سازمان بهزیستی کشور از دستگاهای تخصصی است.

قائم مقام ریاست سازمان بهزیستی و امور مشارکت های مردمی کشور با بیان اینکه این سازمان شامل سه حوزه  تخصصی است، عنوان می کند: حوزه پیشگیری از تمام بخش ها به عنوان مثال تولد، بیماری، ژنتیک و.. که همگی مبتنی بر رویکرد های علمی است.

وی در ادامه گفت: دومین حوزه، حوزه اجتماعی می باشد که شامل سرپرستی خانوارهای  بی سرپرست، کودکان کار، کودکان خیابانی و آسیب های اجتماعی آنها است.

حجت الاسلام شهسواری ابراز می کند: حوزه سوم، حوزه مشارکت های مردمی از مهمترین حوزه سازمان بهزیستی است که بنده مدیریت آن را برعهده دارم.

قائم مقام ریاست سازمان بهزیستی و امور مشارکت های مردمی کشور خاطرنشان کرد: حوزه مشارکت های مردمی که توسط شورای مشارکت مردمی تشکیل شده در مرکز هر استان و شهرستان ها تشکیل شده است.

وی افزود: حوزه مشارکت های مردمی شامل سه بخش است، جذب مشارکت مردمی که منابع آن از مردم هر استان تهیه می شود، خدمات و داوطلبان که در کل کشور به ما خدمت می دهند همانند پزشان وکلا و.. و همچنین بخش سوم شامل موسسات و مراکزی است که مسئول صدور مجوزهاست و تاکنون 13 مجوز صادر شده است.