“نماز” رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: یک معلم خوب باید تمام نقش های معلمی خود را که تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است را ایفا نماید. بنابراین معلم به عنوان الگوی اصلی دانش آموزان باید پیشتاز در اقامه نماز باشد.

به گزارش فردای همدان، رسول شیدایی، در نشست تخصصی فعالیت های قرآن، عترت و نماز که با حضور رؤسای شهرستان ها، نواحی و مناطق استان همدان در شهر مقدس قم برگزار شد، نماز را رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت بیان کرد و اظهار داشت: نماز چکیده ای از تربیت است و دوران کودکی و نوجوانی بهترین و طلایی تربن فرصت برای نهادینه کردن نماز در دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: تحقیقات نشان داده که نماز به آرامش درونی فرد منجر می شود و نقش باز دارندگی اصلی را در مواجهه با آسيب هاي اجتماعي برعهده دارد.

وی افزود: اکثر افرادی که در جامعه به آسیب های اجتماعی مبتلا هستند رابطه ی خوبی با نماز و معنویت ندارند، به همین خاطر دچار بی برنامگی و بی نظمی و فاصله گرفتن از ارزش های اجتماعی می شوند، که روی آوردن به نماز و ذکر خدا می تواند نسخه ای شفابخش برای این آسیب ها باشد.

شیدایی با اشاره به گنجاندن، زنگ نماز، در برنامه روزانه مدارس بیان داشت: یکی از اولویت های اصلی آموزش و پرورش پرداختن به موضوع نماز است که این مهم باید جدی گرفته شود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: یک معلم خوب باید تمام نقش های معلمی خود را که تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است را ایفا نماید. بنابراین معلم به عنوان الگوی اصلی دانش آموزان باید پیشتاز در اقامه نماز باشد.

وی از رؤسای مناطق خواست، تقویت و توسعه فرهنگ اقامه نماز را در متن برنامه رسمی و روزانه مدارس مناطق خود در تمامی دوره ها و پایه های تحصیلی به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهند.

شیدایی از راهکارهای جذب دانش آموزان به نماز را، ایفای نقش دانش آموزان برای برگزار نماز جماعت در مدارس دانست و گفت: باید با نقش آفرینی برای اقامه نماز توسط دانش آموزان در مدارس، انس دینی را ایجاد نماییم.