تأمین آب شرب پایدار برای چهار روستای رزن با افتتاح چاه آب جدید

در بازدید مهندس علی اصغر غفاری آثار، فرماندار رزن، چاه آب شرب جدید روستای تخت با عمق ۱۵۵ متر و آبدهی ۲۰ لیتر بر ثانیه به بهره‌برداری می رسد که به حل مشکل قطعی و جیره‌بندی آب در چهار روستای منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش فردای همدان، مهندس علی اصغر غفاری، فرماندار رزن، از چاه آب شرب جدید روستای تخت بازدید کرد؛ این پروژه با مشارکت خیرین، دهیاران و اهالی روستاهای تخت، قلعه جوق زمانی، چهاربلاغ و اورته قمیش با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می رسد. عمق این چاه ۱۵۵ متر است و با آبدهی ۲۰ لیتر بر ثانیه، چالش‌های چندین ماهه قطعی و جیره‌بندی آب در چهار روستای مذکور را مرتفع خواهد کرد و به طور کلی مشکل آب شرب این روستاها را حل می‌کند.

در این بازدید، فرماندار شهرستان از زحمات و پیگیری‌های مهندس بختیاری فر، مدیرعامل آبفای استان، و همچنین تلاش‌های شبانه‌روزی حمیدیان، رئیس آبفای شهرستان، خیرین، قاسمی دهیار پر تلاش روستای تخت و اهالی و اعضای محترم شورای اسلامی روستاهای تخت، چهاربلاغ، اورته قمیش و قلعه جوق زمانی تشکر کرد و از پایداری آب شرب روستاها خبر داد.

حمیدیان، رئیس آبفای شهرستان رزن، در این خصوص اعلام کرد که حفر چاه با اعتباری افزون بر ۱۵ میلیارد ریال از محل کمک های خیرین و اهالی روستا و تجهیز چاه آب شرب روستای تخت با اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد ریال انجام شده است. همچنین خط انتقال آب به طول ۶ کیلومتر، که ۱۲۰۰ متر آن در سال جاری انجام شده، با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تأمین گردیده است. وی افزود که برای لوله جداره چاه مبلغ ۶ میلیارد ریال و برای خط انتقال برق چاه مبلغ ۷ میلیارد ریال نیز از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تأمین شده است.

به گفته علی اصغر غفاری‌آثار، مجموعاً قریب به ۱۰۰ میلیارد ریال برای تأمین آب شرب روستاهای تخت، چهاربلاغ، اورته قمیش و قلعه جوق زمانی هزینه شده است و اهالی این روستاها به آب شرب پایدار دسترسی پیدا خواهند کرد. با این اقدامات، مشکل قطعی‌های مکرر و جیره‌بندی آب شرب به طور کامل مرتفع خواهد شد.

فرماندار رزن یادآور شد: با وجود اینکه شهرستان رزن نسبت به سایر شهرستانهای استان همدان دارای کمترین مشکلات در حوزه آب شرب بوده است، اما در دو سال گذشته بیشترین میزان اعتبار شهرستان را به حوزه آب اختصاص دادیم، چرا که موضوع آب برای ما اولویت است.

این پروژه نه تنها به بهبود کیفیت زندگی اهالی این روستاها کمک می‌کند، بلکه نشان‌دهنده همت و همکاری مسئولین و خیرین در راستای تأمین نیازهای اساسی جامعه است.