راهنمایان گردشگری 45 ملیت در کنوانسیون جهانی میهمان همدانیان شدند

گروه فرهنگ و هنر: رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران عنوان کرد: 320 نفر از راهنمایان گردشگری از 45 ملیت در هفدهمین دوره کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری به مدت سه روز مهمان مردم همدان شدند.     به گزارش خبرنگار”فردای همدان”، آرش نورآقایی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران در جمع خبرنگاران بیان […]

گروه فرهنگ و هنر: رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران عنوان کرد: 320 نفر از راهنمایان گردشگری از 45 ملیت در هفدهمین دوره کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری به مدت سه روز مهمان مردم همدان شدند.

 

 

به گزارش خبرنگار”فردای همدان”، آرش نورآقایی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران در جمع خبرنگاران بیان کرد: مهمترین افراد نماینده کشورها در حوزه گردشگری وارد همدان شدند و این 320 نفر از 45 ملیت در کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در ایران حضور دارند در دو گروه مجزا وارد همدان شدند.

وی اظهار کرد: در شانزدهمین دوره کنوانسیون که در «پراگ» برگزار شد برای نخستین بار در این همایش حضور یافتیم و در همین حضور اول توانستیم به کمک تیم قوی و با معرفی خوب ایران، میزبانی از کنوانسیون برای دوره هفدهم را کسب کنیم این در شرایطی است که آمریکا که یکی از نامزدهای میزبانی بود نتوانست این امیتاز را کسب کند

رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران با بیان اینکه خیلی زیرکانه و زیر پوستی باید ایران را به این گردشگران حرفه‌ای معرفی کنیم، ادامه داد: خیلی از این افراد ایران را نمی‌شناسند و حتی از آن هراس داشتند که در این سفر سعی کردیم آنها را از نزدیک با ایران آشنا کنیم.

نورآقایی خاطر نشان کرد: راهنمایان گردشگری حاضر در کنوانسیون برای حضور در ایران پول پرداخت کردند، در واقع ارز وارد ایران می‌کنند و به صورت رایگان سفر نکرده اند همچنین به علت شناخت و تجربه بسبار زیاد نگاه خاصی دارند.

وی ابراز کرد: مشکل ما جاذبه‌های گردشگری نیست بلکه مدیریت منابع است چراکه در عرصه گردشگری باید به کوچک‌ترین جزئیات توجه داشت تا ذهنیت مناسب و مثبتی از میزبان در ذهن میمهان شکل گیرد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران با عنوان اینکه راهنمایان گردشگری حاضر در ایران بیش از 200 کشور دنیا را گشته‌اند، گفت: میمهانان حاضر در  کنوانسیون از سه استان قزوین، زنجان و همدان که در مقاطع مختلف تاریخی پایتخت ایران بودند بازدید کردند و این مسئله که از سه پایتخت ایران بازدید کرده ‌اند بسیار برای آنها جالب بوده است.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه مبنی بر عدم وجود لگو هتل باباطاهر در کارت دعوت ها تصریح کرد: هیچ کارت دعوتی بدون لوگوی هتل بین المللی باباطاهر و دیگر اسپانسرها برای کسی ارسال نشده است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ایران با بیان اینکه راهنمایان گردشگری ایران جوان‌ترین راهنمایان در جهان هستند که دارای قابلیت و توانایی بسیار بالایی هستند، اظهار کرد: راهنمایان گردشگری کشورهای دیگر به طور میانگین 50 سال سن دارند و از انرژی و توانایی راهنمایان ایران تعجب کردند و در کل کارکرد خوبی داریم.

نورآقایی ادامه داد: در هفتمین دوره جشن فدراسیون راهنمایان گردشگری ایران توانستیم رئیس فدراسیون جهانی را به کشور دعوت کنیم البته باید به این نکته توجه داشت ایران جزو معدود کشورهایی است که دارای فدراسیون راهنمایان گردشگری است.

وی گفت: در حد فاصل جشن دوره هفتم و هشتم فدراسیون راهنمایان گردشگری ایران دو معلم جهانی را برای آموزش راهنمایان ایران دعوت کردیم و با سرعت بالایی این آموزش انجام شد و در حال حاضر 5 نفر از راهنمایان ایران می‌توانند در سطح دنیا راهنمای گردشگری را آموزش دهند.

نورآقایی با بیان اینکه در گردشگری سه مؤلفه بسیار مهم است، عنوان کرد: دانشگاه به عنوان مغز متفکر، دولت بستر ساز و بخش خصوصی اجرا کننده باید با هم همکاری کنند.

وی اضافه کرد: در برگزاری این رویداد بزرگ ایده از انجمن صنفی به عنوان موسسه مردم نهاد شکل گرفت و بخش دولت و خصوصی نیز همکاری خوبی داشتند و این نشان از قوت نهادهای مدنی در ایران برای انجام کار است.