آبان‌ماه سال‌جاری؛

حضور هنرمندان همدان در 37مین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی کشور

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از حضور هنرمندان همدان در 37مین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در روزهای ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه در تهران خبر داد.

به گزارش فردای همدان، محمدرضا خلجی با بیان اینکه 37مین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه برگزار می‌شود، اهمیت هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن این رویداد را به‌عنوان نخستین تجلی همگرایی تمامی دستگاه‌های مرتبط با صنایع‌دستی در 3 حوزه آموزش، تولید و بازرگانی مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: نمایشگاه صنایع‌دستی محلی برای فروش و بازاریابی محصولات قابل مطرح در بازار است. هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه بازار و فروش است و در کنار آن آثار فاخر نمایش داده می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: استان همدان با داشتن ۲ شهر جهانی، یک شهر ملی و ۲ روستای ملی و تعداد بالای شاغل در حوزه صنایع‌دستی جزو استان‌های سطح بالا در زمینه صنایع‌دستی است و متناسب با پهنه جغرافیایی و جمعیتی نسبت به استان‌های فارس و تهران و اصفهان در رده نخست قرار دارد.

خلجی یادآور شد: صنایع‌دستی ظرفیت بالایی در اشتغالزایی و جذب نیروی کار دارد و می‌تواند پیشران توسعه و اشتغال استان باشد، زیرا با حداقل سرمایه‌گذاری می‌توان در این حوزه به اشتغال پایدار دست یافت.