رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد؛

نوسازی، هوشمندسازی و بهسازی ناوگان تاکسیرانی هدف شورای ششم

رییس کمیسیون فنی عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه تمرکز عمده در این دوره شورای شهر در حوزه حمل و نقل بر نوسازی بوده است، گفت: هوشمندسازی، بهسازی و تأمین تسهیلات ارزان قیمت به این منظور نیز از دیگر اهداف تعیین شده است.

به گزارش فردای همدان، مهدی حیدری در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون از نمایشگاه صنعت ساختمان و نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری، اظهار داشت: در گام اول، تمرکز عمده در این دوره شورای شهر در حوزه حمل و نقل بر نوسازی بوده است.
وی هوشمندسازی، بهسازی و تأمین تسهیلات ارزان قیمت به این منظور را دیگر گام‌ها در حوزه حمل و نقل برشمرد و گفت: در شهر همدان مجوز فعالیت سه هزار و 500 دستگاه وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار تاکسی مازاد بر نیاز است.

رییس کمیسیون فنی عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: تاکسیرانی تهران نیز همچون همدان در حوزه نوسازی، هوشمندسازی و بهسازی اقدامات موثری داشته و تاکسیرانی همدان نیز در این راستا حرکت کرده است.

حیدری با بیان اینکه در حوزه تاکسی‌ون‌ها با توجه به هزینه بالای بهسازی به بن‌بست رسیده‌ایم، افزود: در این خصوص نیاز به نوسازی است که تاکسیرانی تهران به این منظور رایزنی‌هایی با بانک کارآفرینی امید برای اختصاص وام به متقاضیان داشته است و در همدان نیز باید چنین مواردی را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اقدامات دیگر تاکسیرانی تهران به منظور نوسازی و بهسازی این ناوگان، تصریح کرد: اختصاص وام 300 میلیونی بدون سپرده و مسدودی متقاضی و وام 80 میلیونی نوسازی از اقدامات موثر در نوسازی ناوگان تاکسیرانی در تهران است.

رییس کمیسیون فنی عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در صورت اقدام عاجل سازمان تاکسیرانی در رایزنی با بانک‌ها به منظور تسهیل دریافت وام‌های نوسازی و بهسازی توسط تاکسی‌داران، امید است شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

حیدری به اقدام شهرداری و انعقاد قرارداد برای تأمین 50 دستگاه اتوبوس دیزلی به منظور نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به مزیت‌های استفاده از خودروهای برقی انتظار می‌رود شهرداری بخشی از اعتبار در نظر گرفته شده در نوسازی را به تهیه اتوبوس برقی اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت کاهش تعداد اتوبوس‌های دیزلی به 30 دستگاه و تخصیص بخشی از هزینه به تهیه 10 دستگاه اتوبوس برقی در بازه زمانی مشخصی تفاوت هزینه کنونی به واسطه مزایای بسیار این اتوبوس‌ها جبران خواهد شد.