نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش فردای همدان، مهدی حیدری در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون از نمایشگاه صنعت ساختمان و نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری، اظهار داشت: در گام اول، تمرکز عمده در این دوره شورای شهر در حوزه حمل و نقل بر نوسازی بوده است. وی هوشمندسازی، بهسازی و تأمین تسهیلات ارزان قیمت به این منظور را دیگر گامها در حوزه حمل و نقل برشمرد و گفت: در شهر همدان مجوز فعالیت سه هزار و 500 دستگاه وجود دارد که از این تعداد یکهزار تاکسی مازاد بر نیاز است.
رییس کمیسیون فنی عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: تاکسیرانی تهران نیز همچون همدان در حوزه نوسازی، هوشمندسازی و بهسازی اقدامات موثری داشته و تاکسیرانی همدان نیز در این راستا حرکت کرده است.
حیدری با بیان اینکه در حوزه تاکسیونها با توجه به هزینه بالای بهسازی به بنبست رسیدهایم، افزود: در این خصوص نیاز به نوسازی است که تاکسیرانی تهران به این منظور رایزنیهایی با بانک کارآفرینی امید برای اختصاص وام به متقاضیان داشته است و در همدان نیز باید چنین مواردی را دنبال کنیم.
وی با اشاره به اقدامات دیگر تاکسیرانی تهران به منظور نوسازی و بهسازی این ناوگان، تصریح کرد: اختصاص وام 300 میلیونی بدون سپرده و مسدودی متقاضی و وام 80 میلیونی نوسازی از اقدامات موثر در نوسازی ناوگان تاکسیرانی در تهران است.
رییس کمیسیون فنی عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در صورت اقدام عاجل سازمان تاکسیرانی در رایزنی با بانکها به منظور تسهیل دریافت وامهای نوسازی و بهسازی توسط تاکسیداران، امید است شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.
حیدری به اقدام شهرداری و انعقاد قرارداد برای تأمین 50 دستگاه اتوبوس دیزلی به منظور نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به مزیتهای استفاده از خودروهای برقی انتظار میرود شهرداری بخشی از اعتبار در نظر گرفته شده در نوسازی را به تهیه اتوبوس برقی اختصاص دهد.
وی خاطرنشان کرد: در صورت کاهش تعداد اتوبوسهای دیزلی به 30 دستگاه و تخصیص بخشی از هزینه به تهیه 10 دستگاه اتوبوس برقی در بازه زمانی مشخصی تفاوت هزینه کنونی به واسطه مزایای بسیار این اتوبوسها جبران خواهد شد.