نظارت مستمر بر مزارع آبزی‌پروری رزن برای پیشگیری از بیماری‌های آبزیان

رئیس اداره دامپزشکی رزن، گفت: عملیات نظارت، پایش و کنترل بر مزارع آبزی‌پروری شهرستان رزن به صورت دوره‌ای توسط کارشناسان دامپزشکی در حال انجام است.

به گزارش فردای همدان، رضا صمدپور، اظهار داشت: به‌ منظور کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آبزیان و براساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، بازدید، نمونه‌گیری، پایش و مراقبت از واحدهای پرورش آبزیان به صورت تصادفی در طول سال انجام می‌گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی رزن افزو با اشاره به فعالیت دو باب استخر پرورش ماهیان سردابی در شهرستان رزن، گفت: از این تعداد، 2 تن ماهی برداشت و روانه بازار مصرف شهرستان می شود.

وی همچنین به انجام ۵ مورد بازدید از مراکز پرورش ماهیان سردابی اشاره کرد و افزود: با نمونه‌برداری و ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی، بر روند پرورش بهداشتی و بررسی احتمالی بیماری‌های آبزیان در واحدهای آبزی‌پروری شهرستان نظارت دارند.

صمدپور بیان کرد: پرورش‌دهندگان ماهی باید استخرهای پرورش را براساس اصول صحیح آماده‌سازی کنند. خشک کردن کف استخر، هواگیری، آهک‌پاشی، شخم زدن استخرهای خاکی گرمابی، کاشت گیاه و آب‌گیری مقدماتی همراه با کوددهی پایه از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

رئیس اداره دامپزشکی رزن در پایان، به مصرف‌کنندگان ماهی هشدار داد که ماهی مصرفی خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و خاطرنشان کرد: مصرف برخی از داروهای غیرمجاز نظیر مالاشیت گرین در مزارع پرورش ماهی ممنوع است و در صورت مشاهده، برخورد قانونی خواهد شد.