برگزاری جشن گردو تکانی و آئین شکرگزاری برداشت محصول در تویسرکان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان از برگزاری جشن گردوتکانی و آئین شکرگزاری گردو در شهرستان تویسرکان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، اسحاق ترکاشوند، اظهار داشت: در ادامه جشنواره‌های یازدهمین جشنواره گردو، مبل و‌ منبت و فرش دستباف تویسرکان، عصر روز دوشنبه دوم مهرماه جشن گردوتکانی و آئین شکرگزاری برداشت محصول گردو با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار شهرستان تویسرکان، تعدادی از رئوسای ادارات، بهره‌برادارن و اقشار مختلف مردم در یکی از باغ‌های شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان افزود: در این مراسم ضمن ارائه سخنرانی توسط مسئولین، یکی از شاعران شهرستان به شعرخوانی در خصوص گردو پرداخت و پس از پذیرایی با آش سماق و گرده مغزی، از کشاورزان نمونه شهرستان تجلیل شد.

وی گفت: مراسم گردو تکانی بعنوان یکی از مواریث فرهنگی نا‌ملموس شهرستان به ثبت ملی رسیده است و برگزاری برنامه های مشابه در راستای پاسداشت و احیا آنها پیش بینی و اجرا خواهد شد که در پایان این جشن گردو تکانی با نواختن موسیقی سنتی، کشاورزان به گردو تکانی پرداختند.