همایش گرامیداشت مقام “میررضی‌الدین آرتیمانی” در تویسرکان برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان از برگزاری همایش بزرگداشت مقام میررضی الدین آرتیمانی با حضور اساتید علم و ادب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، اسحاق ترکاشوند، اظهار داشت: این همایش صبح روز پنجشنبه ۱۵ شهریور و با حضور معاون فرماندار شهرستان، روسای ادارات و اساتید علم و ادب استان و شهرستان در آرامگاه این شاعر نامی برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان، افزود: اهالی علم و ادب تویسرکان انتظار دارند این همایش علمی بنام میررضی الدین آرتیمانی هر ساله اجرا شود.

وی بیان کرد: امیدواریم مقدمات نامگذاری یک روز در تقویم رسمی جمهوری اسلامی بنام ” میررضی” توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شود.

ترکاشوند گفت: در حاشیه این همایش از دو‌ کتاب ” جلوه ای از رخ ساقی” نوشته استاد صدرالله فتحی و کتاب ” غم غربت در شعر دوره صفویه” نوشته استاد محمود صلواتی از اساتید و نویسندگان بومی این شهرستان رونمایی شد.

گفتنی است؛ در حاشیه این برنامه تعدادی از شعرا ، اساتید و اعضای انجمن ادبی شهرستان به شعرخوانی درباره میررضی آرتیمانی پرداخته و در انتها حاضرین با اهدای گل و قرائت فاتحه بر سر مزار این شاعر نامی یاد او را گرامی داشتند.