664 هنرمند صنایع‌دستی استان بیمه می‌شوند

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه 664 هنرمند صنایع‌دستی این استان بیمه می‌شوند، گفت: با پیگیری وزیر میراث‌فرهنگی و به دستور رئیس جمهور شهید و موافقت سازمان برنامه و بودجه ۸۰۰۰ نفر از شاغلان صنایع‌دستی شناسنامه‌دار کشور بیمه شدند.

به گزارش فردای همدان، محمدرضا خلجی، اظهار داشت: پس از اعلام به متقاضیان معرفی‌ شده و ارائه مدارک لازم از جمله مجوز معاونت صنایع‌دستی و کارت‌های مهارت فنی و حرفه‌ای و نیز احراز شرایط قانونی نسبت به بررسی وضعیت هنرمندان و معرفی آنها برای انجام معاینات پزشکی اقدام خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خاطرنشان کرد: به این ترتیب پرونده هنرمندان بصورت ماهانه برای درج مجوز در سیستم مکانیزه به اداره کل امور بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی ارسال شد تا زمینه انعقاد قرارداد بیمه شاغلان صنایع‌‌دستی توسط واحدهای اجرایی فراهم شود.

وی افزود: بیش از 43 هزار هنرمند صنایع‌دستی در این استان فعالیت می‌کنند که تاکنون حدود2800 نفر از آنها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هنرمندان قرار گرفته‌اند.

خلجی در پایان خاطرنشان کرد: از سنوات گذشته تعداد 664 نفر از صنعتگران استان در لیست انتظار بیمه بوده‌اند که از این تعداد 350 نفرتاکنون از سوی وزارتخانه تائید و به استان جهت بیمه ابلاغ شدند.