اتمام عملیات زیرسازی معابر 60 روستای اسدآباد

مدیر بنیاد مسکن اسد آباد گفت: عملیات زیرسازی معابر 60 روستا در این شهرستان انجام شده و در این بازده زمانی احیای 4 روستای خالی از سکنه و تهیه طرح هادی آنها نیز در برنامه قرار گرفت.

به گزارش فردای همدان، علی جلالی با اشاره به اینکه شهرستان اسداباد با ۲ بخش مرکزی و پیرسلمان با ۱۰۱ روستا که دارای تعداد ۸۳ روستای بالای ۱۹ خانوار است، اظهار داشت: تمام روستاها دارای طرح هادی هستند و در حال حاضر طرح هادی ۴۰ روستا در حال باز نگری ویا بازنگری شده است.

مدیر بنیاد مسکن اسدآباد با بیان اینکه از پارسال تا کنون ۱۴۴ پروژه در ۶۳ روستا در قالب پروژه آسفالت به مساحت ۳۱۱۰۰۰۰ وتناژ ۵۵۰۰۰ آسفالت معابر روستایی انجام شده است، افزود: اکنون تعدادی ز این پروژه ها در حال انجام است.

وی گفت: زیرسازی معابر ۶۰ روستا نیز مطابق برنامه انجام شده و در این بازده زمانی احیای ۴ روستای خالی از سکنه و تهیه طرح هادی آنها نیز در برنامه قرار گرفت.

جلالی به صدور اسناد املاک روستایی اشاره کرد و افزود: در خصوص صدور اسناد املاک روستای و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تعداد ۲ شهر و ۷۳ روستا دارای کاداستر و تعداد ۱۱۹۸۵ هزار برگ سند صادر و تحویل داده شده است .

مدیر بنیاد مسکن اسدآباد در خصوص تسهیلات مقاوم سازی این شهرستان اظهار داشت: تعداد ۶۵۰ سهمیه تسهیلات مقاوم سازی در این شهرستان اختصاص یافته که تعداد ۴۸۸ پرونده به بانک‌های عامل معرفی و ۱۸۸ فقره موفق به عقد قرارداد شده اند .

وی با اشاره به پروژه نهضت ملی مسکن گفت: در شهرستان اسدآباد ۳ سایت در شهرک سید احمد با ۲۴ واحد ۳ نفره در قالب گروه ساخت وجود دارد .

جلالی افزود: ۸ فقره زمین به متقاضیان با اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات واگذار شده که به هر نفر ۴ گروه از ۲۴ واحد دارای پایان کار ۲ گروه سقف چهارم و یک گروه سقف اول و یک گروه در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: در سایت دوم شهرک فرهنگیان نیزبه ۳۵ نفر ۵ واحدی ۷ قطعه زمین واگذار شده که ۴ گروه پروانه ساخت دریافت کرده اند و سایت سوم ملهمدره هم از ۱۰۰۸ واحد ۷۱ گروه ۸ نفره گروه بندی شده و جهت پروانه و نظام مهندسی توسط تسهیل گر در حال پیگیری است.