آسفالت معابر روستاهای رزن تا نیمه مردادماه سال‌جاری انجام می‌شود

فرماندار رزن از آسفالت معابر روستاهای شهرستان رزن تا نیمه مردادماه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش فردای همدان، رزن علی اصغر غفاری‌آثار در جلسه‌ای با حضور مصطفوی نماینده‌ی مردم شریف شهرستان های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی و مهندس رضایی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان، اظهار داشت: در حال حاضر در سطح شهرستان رزن شرایط ۴۳ روستا برای بازنگری طرح هادی مهیا شده است.

فرماندار رزن افزود: در حال حاضر شهرستان رزن از بنیاد مسکن از محل منابع ملی قیر رایگان و از محل اعتبارات سفر ۵۰ میلیارد تومان طلبکار است که در این رابطه انتظار است برای روستای سطح شهرستان هر یک اعتباری افزون بر یک میلیارد تومان به منظور بهسازی روستایی اختصاص دهد.

وی گفت: در حال حاضر روستاهای شهرستان از جمله سورتجین،کل کبود، ملابداق، آب باریک، گستر، حسن آباد
ویر ،قرایلر و قوزلیجه که مراحل آماده سازی و بهسازی آن انجام شده است و منتظر آسفالت هستند برای هر یک با اعتباری افزون بر ۲/۵ میلیارد تومان اعتبار آسفالت نیاز دارند که در این رابطه لازم است بنیاد مسکن استان برای این روستاها از محل اعتبارات اهتمام ویژه داشته باشد.

غفاری‌آثار بیان کرد: در توزیع اعتبارات دو سال گذشته ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ حدود ۳۰ درصد از اعتبارات شهرستان را در کمیته برنامه ریزی به دلیل نیازها و درخواست‌های مردم روستاها به حوزه بنیاد مسکن اختصاص داده‌ایم و سعی کردیم قسمت عمده اعتبارات در حوزه توزیع به بنیاد مسکن اختصاص داده شود.

فرماندار رزن عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ برای تعداد ۴۳ روستا اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بودیم که در این رابطه با اعتباری بیش از ۶۶ میلیارد این تعداد روستا بهسازی و آسفالت شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز برای ۲۹ روستا اعتباری افزون بر ۳۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که در این رابطه بنیاد مسکن شهرستان قول مساعد داده و انتظار است که تمامی این پروژه‌های عمرانی تا نیمه مرداد ماه سالجاری به پایان برسد.

غفاری‌آثار با اشاره به خدمات انجام شده در سطح روستاهای شهرستان رزن در طی دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: این خدمات ارزنده انجام شده در سطح روستاهای شهرستان موجب ارتقا دو چندان رضایتمندی مردم شده و این امر موجب شد که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز انتخابات ریاست جمهوری چشمگیر باشد.